سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران؛

سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفت فلات قاره ایران هموار شد

پاک نژاد گفت: امکان استفاده از ظرفیت‎های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‎پذیر برای پروژه‎های شرکت نفت فلات قاره ایران فراهم شده است .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن پاک نژاد، معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران امروز  پس از آغاز عملیات بارگیری جکت سکوی مسکونی Fyb فروزان در قشم و در جمع دست اندرکاران پروژه‌های ساخت سازه‌های این میدان مشترک، به سرمایه‌گذاران علاقه‎مند به فعالیت در حوزه فراساحلی صنعت نفت ایران این نوید را داد که روند سرمایه گذاری در پروژه‎های شرکت نفت فلات قاره ایران شتاب خواهد گرفت.

وی با یادآوری این‌که صنعت نفت برای تحقق اهداف توسعه‎ای خود در میان مدت به حدود ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد، افزود: تامین مالی مناسب طرح‎ها و پروژه‎ها، پروسه ای حساب شده، سنگین و دقیق است و خوشبختانه به این منظور تاکنون تمهیداتی از جمله استفاده از ظرفیت‌های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر برای طرح‎های توسعه‎ای صنعت نفت اندیشیده شده است.

وی میدان‎های مشترک را اولویت صنعت نفت خواند و افزود: این میدان‎ها از گذشته تاکنون همواره دغدغه برنامه ریزان اقتصادی کشور بوده است و اگر به هر دلیلی در مسیر موفقیت در رقابت تمام عیار برداشت از میدان‎های مشترک در حد توان گام برنداریم، بدون شک باید در قبال نسل‎های آینده پاسخگو باشیم.

پاک نژاد، مهمترین پیش نیازهای تحقق این هدف را استفاده از فناوری‎های روزآمد به ویژه در حوزه EOR و IOR و همچنین استفاده از راهکارهای مناسب تامین منابع مالی عنوان کرد و در عین حال یادآور شد: خوشبختانه صنعت نفت ایران چه در بخش کارفرمایی و چه در بخش پیمانکار، ظرفیت خوبی برخوردار دارد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.