سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس فتا کرمانشاه عنوان کرد:

تهدید و انتشار تصاویر خصوصی عاقبت دوستی خیابانی

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: پسری که در پی دوستی با دختر جوان اقدام به تهدید و انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی نموده بود توسط پلیس فتا استان کرمانشاه دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطاتگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ ‌علی کریمی‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا گفت: خانم جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار نمود؛ مدتی است شخص ناشناسی از طریق شبکه اجتماعی تهدید نمود است تا در صورتی که به خواسته‌های نامشروع وی توجه نکنم تعدادی از تصاویر خصوصی و خانوادگی من را منتشر خواهد کرد و  تاکنون تعدادی از تصاویر خصوصی‌ام را منتشر کرده که این امر باعث هتک حیثیت من گردیده است.
 
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع اکیپی زبده از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم سایبری وارد عمل شدند و با انجام  بررسی‌های فنی و تحقیقات لازم‌،‌ فردی را در این زمینه شناسایی و پس اخذ مجوز از مقام قضائی‌، متهم را دستگیر و به این پلیس منتقل کردند.
 
رییس پلیس فتا استان کرمانشاه ادامه داد: متهم در تحقیقات صراحتا به بزه ارتکابی اقرار کرد و گفت، با شاکیه دوست بوده و تصاویر شخصی وی را قبلا و به صورت حضوری از طریق گوشی به دست آورده و سپس جهت تطمیع وی اقدام به تهدید نمودم.
 
وی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان نباید به اشخاص غریبه اعتماد کنند، گفت: دوستی‌های خیابانی ‌ زمینه‌ای برای تشکیل خانواده نیست، زیرا اگر جوانی واقعا قصد ازدواج داشته باشد از طریق خانواده وارد عمل شده و پنهان کاری نمی‌کند.
 
این مقام انتظامی تاکید کرد: به هیچ عنوان عکس و فیلم شخصی خود را در اختیار دیگران و افراد غریبه قرار ندهید، چرا که در صورت بروز هر گونه مشکل یا در راستای اخاذی از این اطلاعات شما بر علیه شما استفاده کرده و حتی با انتشار آنها در فضای مجازی آبرو و حیثیت شما را به بازی می‌گیرند.
 
سرهنگ کریمی در پایان گفت: از هموطنان عزیز درخواست داریم  در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.