سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قدرت تخریب واقعی مادر همه بمبها چقدر است؟ +فیلم

به‌تازگی فیلمی از محل انفجار مادر همه بمب‌ها در استان ننگرهار افغانستان منتشر شده که قدرت تخریب واقعی بزرگترین بمب غیر هسته‌ای آمریکا را به‌وضوح نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاکس نیوز به تازگی تصاویری از میزان خرابی‌ها و خساراتی که "مادر همه بمب‌ها" در افغانستان به بار آورده منتشر کرده است. ایالات متحده این بمب را در روز 24 فروردین ماه در استان ننگرهار افغانستان شلیک کرد. تصاویری که در ویدئوی منتشرشده نشان داده می‌شود به گفته شبکه خبری فاکس نیوز بسیار هولناک و تکان‌دهنده است اما آنچه که ما در فیلم می‌بینیم شدت وصف‌شده را ندارد.
 
چند ساختمان تخریب‌شده، دیوارهای فروریخته، خودروهای مچاله‌شده، درختان سوخته و کنده‌شده و جسد چند داعشی نتیجه‌ای است که مادر همه بمب‌ها از خود بر جا گذاشته است. گفته می‌شود ارتش آمریکا این بمب را برای از بین بردن تونل‌های زیرزمینی داعش در این منطقه شلیک کرده است. طبق گزارش فاکس نیوز، تمام این تونل‌های زیرزمینی در این منطقه از بین رفته و حدود 94 داعشی از جمله 4 فرمانده کشته شده‌اند. پیش از این خبرگزاری رویترز در گزارشی به این نکته اشاره کرده بود که برگ‌های باقیمانده روی درختان در فاصله یک کیلومتری محل انفجار گویای قدرت تخریب این بمب است.
 
براساس اطلاعاتی که در رسانه‌های غربی منتشر شده "مادر همه بمب‌ها" که بزرگترین بمب غیر هسته‌ای جهان نامیده می‌شود، حدود 10 تن وزن دارد و حاوی 8164 کیلو مواد منفجره است، شعاع انفجار آن 1/6 کیلومتر  و قدرت تخریب آن برابر با 11 تن TNT می‌باشد. آمریکا این بمب را در سال 2003 ساخت. تصاویری که در ویدئوی زیر می‌بینید گویای همه چیز است و قدرت واقعی تخریب مادر همه بمب‌ها را نشان می‌دهد.
 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.