سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

برگزاری همایش ایمنی و بهداشت محیطی

همایش ایمنی و بهداشت در سازمان ها و صنایع استان با همکاری سازمان آتش نشانی و خانه صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز اعلام کرد: همایش ایمنی بهداشت محیطی در سازمانها وصنایع را در راستای تحقق اهداف شهر ایمن و کاهش حوادث و آسیب های محیط های صنعتی و ارتقای سطح سلامتی و ایمنی کارکنان در صنایع و سازمان ها در شیراز برگزار شد.

این همایش سه ساعته  صبح روز گذشته با حضور 220 نفر از مدیران شرکت های صنعتی،  تولیدی و خدماتی،مسئولان و کارشناسان hse در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد و افراد شرکت کننده با نکاتی از جمله نقش hse در کاهش حوادث در صنایع و سازمان ها، استرس شغلی، استاندارد hse، نقش سازمان آتش نشانی در کاهش و پیشگیری از حوادث، مدیریت بحران و نقش بیوریتم (زیست آهنگ) برای افزایش بهره وری و کاهش خطرات احتمالی آشنا شدند.

مهندس فرخ زاده رئیس آتش نشانی شیراز با سخنرانی در این همایش به معرفی فعالیت های آتش نشانی و اقدامات سازمان در راستای پیشگیری و کاهش حوادث در شهر و صنایع پرداخت و گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، یک ارگان امدادگر است که علاوه بر اینکه در هنگام بروز حادثه وظیفه امدادرسانی را برعهده دارد، در راستای رسالت خود، باید اقداماتی از جمله آموزش، فرهنگ سازی، بازدید و کارشناسی ناایمنی های شهری را نیز انجام دهد.

فرخ زاده همچنین به فعالیت ها و انعقاد تفاهم نامه های آموزشی در این سازمان اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات پیشگیرانه آموزشی که در این سازمان انجام شده است، امضا تفاهم نامه همکاری با نماینده مرکز آموزش خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس به منظور ارائه و مشاوره آموزشی در سال 96 است که این همکاری ادامه دارد.

همینطور با شهرک صنعتی نیز تفاهم نامه ای منعقد شده که بتوان در ارائه خدمات سازمان و شهرک در زمینه های آموزشی و اجرایی همکاری متقابل داشت.

فرخ زاده افزود: وجود کارخانه هایی مانند روغن نباتی و انبارهای غیرمجازدر شهر بسیار خطرآفرین است و حتی می تواند در صورت بروز حادثه، فاجعه به بار آورد و خطر جدی بافت قدیم شیراز را تهدید می کند.

وی در پایان این سخنرانی به معرفی بخشی از فعالیت های مهم آموزشی فرهنگی سازمان در سال گذشته پرداخت.

مهندس فیاض پور مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس، مهندس امیری از اداره کل استاندارد، عیدی پور معاون آموزش و پیشگیری آتش نشانی شیراز،دکتر جعفری  و دکتر فولادفر مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس و مسئول hse  صنایع الکترونیک از دیگر سخنرانان حاضر در این همایش بودندکه در خصوص محورهای و موضوعات اصلی این همایش نکاتی را عنوان کردند.
انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.