سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تدابیر لازم برای تامین امنیت انتخابات اتخاذ شده/برای ورود به فضای تبلیغات انتخابات شوراها آمادگی کامل داریم

سخنگوی وزارت کشور گفت: تاکنون مشکل خاص امنیتی در کشور نداشتیم و تدابیر لازم نیز برای تامین امنیت انتخابات اتخاذ شده است.

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در گفتگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برگزاری مستمر جلسات ستاد انتخابات وزارت کشور بیان داشت: در جلسه صبح امروز بحث مانور برگزاری انتخابات الکترونیک در شهرهایی که قرار است انتخابات را به صورت الکترونیک برگزار کنند، مطرح شد و کمیته فناوری انتخابات گزارشی را در این خصوص به ستاد انتخابات وزارت کشور ارائه کرد.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه هماهنگی‌ها با سازمان ثبت و احوال به عمل آمده تا احراز هویت الکترونیک در تمامی شعب صورت پذیرد، گفت: بحث احراز هویت الکترونیک موضوع مهم و تاثیرگذاری است و از وقوع هرگونه تخلفات انتخاباتی در مرحله اخذ رای جلوگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: باتوجه به فرآیندی که صبح امروز در ستاد انتخابات وزارت کشور مورد بررسی قرار گرفت دیگر شاهد رای دادن تکراری یک فرد در انتخابات، رای دادن با شناسنامه دیگری و رای دادن با شناسنامه فردی که فوت شده نخواهیم بود و این موضوع یکی از دستاوردهای الکترونیکی‌شدن انتخابات است.

سامانی با بیان اینکه احراز هویت الکترونیکی رای‌دهندگان به هر دو  انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا مربوط می‌شود، گفت: در انتخابات شوراها و در تعدادی از شهرها که اعضای شوراهای آنها بیش از هفت نفر است، فرآیند اخذ و شمارش رای هم به صورت الکترونیکی خواهد بود.

سخنگوی وزارت کشور در ادامه اظهارات خود با اشاره به موضوع تامین امنیت انتخابات عنوان کرد: تاکنون مشکل خاص امنیتی در کشور نداشتیم و تدابیر لازم نیز برای تامین امنیت انتخابات اتخاذ شده و هماهنگی خوبی هم بین نهادهای متولی این حوزه در کشور ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه جلسات مستمری هم در این خصوص در وزارت کشور و ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی برگزار می شود، تاکید کرد: با توجه به اطلس امنیت انتخابات بررسی‌های جامعی در هریک از شهرستانهای کشور انجام شده و مسائل خاص هر شهرستان مورد توجه قرار گرفته و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات در یک فضای امن و آرام اتخاذ شده است.

سامانی با بیان اینکه برای ورود به فضای تبلیغات انتخابات شورای شهر و روستا آمادگی کامل داریم، تصریح کرد: دستورالعمل ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی به دستگاههای مربوطه ابلاغ شده تا در فضای مجازی، ستادهای تبلیغاتی نامزدها و همچنین در سطح شهرها شاهد قانونمداری و ضابطه‌مندی فضای تبلیغات باشیم.

سخنگوی وزارت کشور  با بیان اینکه رعایت مر قانون از سوی مجریان، ناظران، نامزدان انتخابات و همچنین طرفدان کاندیداها بسار مهم است، تاکید کرد: مشارکت بالای مردم در صحنه انتخابات نیز جز اصول اصلی و مهم برگزاری انتخابات در این دوره است، بنابراین سعی کردیم همه افرادی که به نوعی در حوزه انتخابات وظیفه ای را بر عهده دارند را توجیه کنیم تا امور رصد انتخابات را جدی بگیرند و قانون در همه فعالیتها مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تبلیغات انتخاباتی در هر دو حوزه ریاست جمهوری و شورای شهر روستا به صورت مستمر رصد می شود، تاکید کرد: بعضا گزارشهایی را از وقوع تخلفات خصوصا در حوزه انتخابات شورای اسلامی دریافت می کنیم و پیگیریهای قانونی انجام و تذکرات لازم داده می شود.
 
سامانی خاطر نشان کرد: در مواردی هم که احیانا رعایت قانون انجام نشده یا در عملکرد برخی از حوزه ها شائبه تخطی وجود دارد با توجه به تعاملی که با قوه قضاییه داریم، موارد را به آنها اعلام می‌کنیم تا پیگیری‌های حقوقی و قانونی از طرف دادستانی‌ها صورت گیرد و رعایت مر قانون را شاهد باشیم. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.