سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

پدیده ریزگرد بعنوان مشکل اساسی و مشترک دو کشور ایران و عراق است

استاد برجسته دانشگاه کوفه در کشور عراق گفت:پدیده ریزگرد بعنوان مشکل اساسی و مشترک دو کشور ایران و عراق به دلیل اکوسیستم مشابه به معضلی تبدیل شده است که با تبادل ایده ها‌ و راهکارها باید حل شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید علاء قریشی دیشب در بازدید از طرح های بیابان زدایی شهرستان آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: پدیده ریزگرد بعنوان مشکل اساسی و مشترک دو کشور ایران و عراق به دلیل اکوسیستم مشابه به معضلی تبدیل شده است که با تبادل ایده ها‌ و راهکارها باید حل شود.

وی با اشاره به طرح های متعدد بیابان زدایی در آران و بیدگل بیان کرد: از دیدن این طرح ها و نحوه اجرای فنی آن بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم.

وی ادامه داد: حفاظت از عرصه های منابع طبیعی در این منطقه ها با توجه به گرمای بی سابقه و خشکسالی کاری دشوار به نظر می آید که تلاش اهالی کویر در این زمینه ستودنی است.

قریشی افزود: زمانی که مشاهده می شود تپه های ماسه ای به طول 100 کیلومتر مهار می شود، این نوع مهار سوژه مناسبی است که در طرح های مشترک تحقیقاتی همکاری های اساسی را هر چه زودتر شروع کنیم.

نمایندگان و کارشناسان سه قاره جهان از ایتالیا، عراق، آلمان و غنا به همراه مدیرکل دفتر بیابان سازمان مراتع و جنگل ها و مقام های استانی عصر دیروز با حضور در شهرستان آران و بیدگل از طرح های بیابانزدایی این شهرستان بازدید کردند.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.