سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

هوای برخی شهرهای استان ایلام در وضعیت اضطرار قرار گرفت

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: شاخص کیفیت هوای شهر ایلام برای گروه های حساس در شرایط اضطراری قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی طاهر سارایی اظهار کرد: با ورود پدیده ریزگردها به آسمان این استان، اکنون هوای شهرستان ایلام 2 برابر حد مجاز و در وضعیت اضطرار و هوای شهرستان های مهران و ایوان نیز با یک و نیم برابر حد مجاز در وضعیت هشدار قرار گرفته است. 

وی با بیان اینکه این توده گرد و غبار از اوایل وقت امروز فعالیت خود را در نقاط مختلف این استان شروع کرده است، افزود: وضعیت ذرات معلق در هوای سایر شهرستان های استان در حال حاضر عادی گزارش شده و هوای این مناطق در وضعیت سالم است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام تاکید کرد: وضعیت موجود در آسمان این استان بر اثر ورود توده گرد و غبار از سمت بیابان های کشور عراق به وجود آمده است. 

ریزگردهای عربی بیش از یک دهه است که استان ایلام را تحت تاثیر قرار داده و باعث بروز مشکلاتی برای جامعه انسانی، جانور و گیاهی، حوزه های کشاورزی، صنعت، ادارات، مدارس استان شده است. 

استان ایلام دارای هشت ایستگاه سنجش ذرات معلق در هوا دارد. 
از ابتدای سال جاری تاکنون پنج روز غبارآلود با ماندگاری 24 ساعته در استان ایلام ثبت شده ضمن اینکه سال گذشته این روزها به عدد 80 رسیده بود.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.