سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لیگ قهرمانان اروپا؛

یوونتوس _ موناکو/ ژاردیم به دنبال شگفتی، بیانکونری در سودای حضور در فینال

تیم های فوتبال یوونتوس ایتالیا و موناکو فرانسه امشب در مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا رو در روی یکدیگر قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان تیم های فوتبال یوونتوس ایتالیا و موناکو فرانسه امشب در قالب رقابت های مرحله ی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا از ساعت 23:15 به وقت تهران در ورزشگاه خانگی موناکویی ها رو در روی یکدیگر قرار می گیرند. 

تقابل امشب دو تیم بدون شک می تواند یکی از زیبا ترین بازی های سال 2017 باشد. موناکو این روز ها با هدایت ژاردیم و با در اختیار داشتن امباپه صدرنشین لوشامپیونه است و تنها یک قدم با قهرمانی فاصله دارد. آن ها اگر چه با شکست مقابل پاری سن ژرمن دیگر شانسی برای کسب قهرمانی جام حذفی ندارند اما همچنان امیدوارند تا شگفتی خود را با رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا کامل کنند. آن ها بی شک شباهت عجیبی به پورتویی دارند که در همان اوایل قرن بیست و یکم توانست قهرمان اروپا شود. 

موناکویی ها تاکنون به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا نرسیده بودند اما حالا با در اختیار داشتن آتشین ترین خط حمله اروپا امید زیادی به کسب عنوان قهرمانی اروپا دارند. با این حال آن ها تاکنون و در چهار دیدار قبلی خود در مقابل یوونتوس خوش شانس نبودند و تنها یک بار موفق به شکست این تیم شده اند. 


آلگری و شاگردانش هم در طرف مقابل اگرچه بسیار با تجربه تر هستند اما بسیار مشتاقند تا بتوانند پس از نزدیک به 20 سال دوباره عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنند. یوونتوسی ها ناکام ترین تیم لیگ قهرمانان اروپا هستند. آن ها تاکنون 8 بار به فینال رسیده اند و تنها دو بار موفق به کسب جام شده اند. با این حال این روز ها شرایط خوبی دارند و امیدوارند تا بتوانند با پشت سر گذاشتن موناکو دوباره به فینال برسند. 

یوونتوس این روز ها در آستانه کسب ششمین قهرمانی لیگ ایتالیا و سومین قهرمانی پیاپی جام حذفی است. به همین دلیل آن ها شرایط بسیار خوبی دارند. همچنین توانستند رکورد جالبی را از خود در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا ثبت کنند. آن ها تاکنون شکستی نداشتند و بهترین خط حمله اروپا را در اختیار دارند . همچنین شاگردان آلگری با پشت سر گذاشتن اصلی ترین مدعی لیگ قهرمانان اروپا یعنی بارسلونا شرایط ایده آلی برای بازی امشب دارند. 


آمار 

موناکو برای چهارمین بار حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می کند. این تیم پس از 13 سال موفق به حضور در مرحله نیمه نهایی مسابقات شد. در فصل 2003/2004 در مجموع دو دیدار با نتیجه 5-3 چلسی را شکست داد.

- موناکو هرگز در خانه حریفان در نیمه نهایی جام باشگاه های اروپا و لیگ قهرمانان اروپا پیروز نشده است. 2 شکست 3-0 مقابل میلان در فصل 1993/94 و 4-1 مقابل یوونتوس در فصل 1997/98 و تساوی 2-2 مقابل چلسی در فصل 2003/2004 نتایج این تیم در خانه حریفان بوده است. اما در 2 دیدار خانگیشان پیروز شده اند. پیروزی 3-2 مقابل یوونتوس و پیروزی 3-1 مقابل چلسی نتایج این تیم بوده است.

- شاگردان لئوناردو ژاردیم در شش دیدار از هفت دیدار خانگی خود در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا پیروز شده است و تنها دیدار مقابل بایرلورکوزن با تساوی 1-1 خاتمه یافته است. آن ها 16 گل در این 7 دیدار به ثمر رساندند.

- موناکو در 13 دیدار از 14 دیدار خود در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرده است و تنها در جریان شکست 3-0 مقابل بایرلورکوزن موفق به گلزنی نشدند.

- موناکو در 6 دیدار خانگی اش در مقابل تیم های ایتالیایی در رقابت های اروپایی 3 برد، 2 تساوی و 1 شکست کسب کرده است. اینتر در دور اول فصل 1963/64 جام باشگاه های اروپا موفق شد با نتیجه 3-1 از سد موناکو عبور کند، تا اولین جدال موناکو در مقابل یک تیم ایتالیایی با شکست همراه باشد.

- بدون در نظر گرفتن تک بازی با میلان در لیگ قهرمانان اروپا در فصل 1993/94، موناکو در 6 جدال رفت و برگشت در مقابل تیم های ایتالیایی مجموعا 1 پیروزی و 5 شکست کسب کرده است. فقط آ.اس. رم در مرحله یک چهارم نهایی جام در جام اروپا در فصل 1991/92 (1-0 و 0-0) در مجموع دو دیدار مغلوب موناکو شده است. 

- تساوی بدون گل رم در بازی فوق الذکر، تنها مرتبه ای است که موناکو در سفر به ایتالیا، شکست نخورده است. 6 تساوی، 2 گل زده و 14 گل خورده نتایج موناکو در ایتالیا بوده است.

- جدای از نتایج مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و شکست مقابل میلان و یوونتوس، موناکو در نیمه نهایی جام یوفا 1996/97 (شکست 3-1 در خانه حریف و پیروزی 1-0 خانگی) مغلوب اینتر شد و در نیمه نهایی جام در جام اروپا 1989/90 (تساوی 2-2 خانگی و شکست 2-0 در خانه حریف) بازی را به سمپدوریا واگذار نمود.

- یوونتوس برای دوازدهمین بار حضور در مرحله نیمه نهایی جام باشگاه های اروپا/لیگ قهرمانان اروپا را تجریه می کند که در 11 حضور قبلی اش، 8 بار در مقابل دربی کانتی 1973، ویدزو وودژ 1983، بوردو 1985، نانت 1996، آژاکس 1997، موناکو 1998، رئال مادرید 2003 و رئال مادرید 2015 پیروز شده اند و فقط سه بار در مقابل بنفیکا 1968، کلوب بروخه 1978 و منچستر یونایتد 1999 مغلوب شده اند.

- 1 برد، 4 تساوی و 6 شکست آمار یوونتوس در دیدارهای خارج از خانه خود در مرحله نیمه نهایی جام باشگاه های اروپا/لیگ قهرمانان اروپا بوده است. پیروزی 2-1 مقابل آژاکس در فصل 1996/97 تنها برد این تیم در خانه حریفان بوده است. اما در دیدارهای خانگی، رکورد یوونتوس 9 برد و 2 شکست بوده است.

- یوونتوس هنوز در چهار دیدار مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا گلی دریافت نکرده است.

- یوونتوس در 5 دیدار خارج از خانه اش در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا، 4 برد و یک تساوی کسب کرده است. تساوی 0-0 مقابل بارسلونا تنها مساوی یوونتوس بوده است، اما این تیم در سایر دیدارهای خارج از خانه 10 گل به ثمر رسانده است و تنها یک گل دریافت کرده است.

- تیم یوونتوس در جریان دیدار با المپیک لیون در فرانسه در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا، با تک گل خوان کوادرادو پیروز شد. دیدار برگشت دو تیم با تساوی 1-1 خاتمه یافت. 

- یوونتوس در 6 دیدار اخیرش در مقابل تیم های فرانسوی در دیدارهای خانگی و خارج از خانه شکست نخورده است و 4 پیروزی و 2 تساوی کسب کرده است. آخرین شکست این تیم با نتیجه 2-0 در مقابل بوردو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا 2010 بود.

- رکورد یوونتوس در دیدارهایش در زمین تیم های فرانسوی در مسابقات اروپایی 5 پیروزی، 3 تساوی و 5 شکست بوده است. آن ها فقط در یکی از 5 حضور اخیر خود در فرانسه شکست خورده اند.

- یوونتوس در مجموع دو دیدار رفت و برگشت در مقابل تیم های فرانسوی هرگز شکست نخورده است و تمامی 11 دیدار خود را با پیروزی سپری نموده است.

- یوونتوس تمامی چهار دیدار مرحله نیمه نهایی خود در رقابت های اروپایی در مقابل تیم های فرانسوی را با پیروزی سپری نموده است. بوردو در جام باشگاه های اروپا 1984/85 (پیروزی 3-0 خانگی و شکست 2-0 خارج از خانه)، پاری سن ژرمن در جام یوفا 1992/93 (پیروزی 2-1 خانگی و 1-0 خارج از خانه)، نانت در لیگ قهرمانان اروپا 1995/96 (پیروزی 2-0 خانگی و شکست 3-2 خارج از خانه) و موناکو در لیگ قهرمانان اروپا 1997/98 (پیروزی 4-1 خانگی و شکست 3-2 خارج از خانه) حریفان فرانسوی یوونتوس در نیمه نهایی بوده اند.

- یوونتوس پس از شکست 2-0 مقابل بایرن مونیخ در آوریل 2013، در 22 دیدار اخیر خانگی اش در رقابت های اروپایی شکست نخورده است و 13 پیروزی و 9 شکست کسب نموده است.


انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.