سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مورخ آمریکایی: ترامپ به دنبال برپایی کودتا و نابودی دموکراسی در آمریکاست

یک کارشناس تاریخ معتقد است تلاش دونالد ترامپ برای نابودی دموکراسی در آمریکا "اجتناب ناپذیر" است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سالون؛ یک کارشناس برجسته تاریخ معتقد است "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور میلیاردر آمریکا به دنبال برپایی کودتا و نابودی دموکراسی در این کشور و تاسیس حکومت دیکتاتوری است.

پروفسور "تیموتی اسنایدر"، استاد تاریخ در دانشگاه ییل آمریکا بر این باور است که رئیس جمهور آمریکا در حال حاضر به دنبال نمایش گرایشات "فاشیستی" است؛ اقداماتی که می‌تواند زمینه‌ساز تغییر نظام سیاسی بدون برگزاری انتخابات شود.

پروفسور اسنایدر در پاسخ به این پرسش که آیا ترامپ مسیر هیتلر را دنبال می‌کند و با اعلام وضع اضطراری(کودتا) درصدد تسلط کامل بر آمریکاست، اظهار داشت: به عقیده من این موضوع "حتمی و اجتناب ناپذیر" است و آن‌ها (ترامپ و همراهانش) نهایت تلاش خود را به کار خواهند بست. چرا که روش‌های متعارف محبوب بودن در مورد آن‌ها صدق نمی‌کند و آن‌ها برای پیشبرد دیکتاتوری نیازمند روش‌های نامتعارف هستند.

وی ادامه داد: راه‌های متعارف و معمول محبوب شدن در این کشور نیازمند سیاست‌های خاص و یا پیروزی مشروع در انتخابات است. انتخابات میان دوره‌ای سال ۲۰۱۸ کنگره آمریکا به نفع جمهوری خواهان نخواهد بود و این روند آن‌ها را مجبور می‌کند تا ریتم جدیدی از سیاست که بر پایه محبوبیت سیاسی و انتخابات دوره‌ای نیست، آغاز کنند.

پروفسور دانشگاه ییل درباره واکنش دموکرات‌ها و گروه‌های مردمی نسبت به این اقدام احتمالی ترامپ گفت: ترامپ نهایت سعی خود را می‌کند تا موقعیتش را به عنوان شخص نخست آمریکا حفظ کند، ولی ایالات مختلف آمریکا قدرت کافی برای ممانعت از این اقدام ترامپ را دارند.

وی افزود: ترامپ و همراهان او سعی می‌کنند قدرت را در اختیار خود نگه دارند، ولی این اقدام عملی نمی‌شود چرا که مردم آمریکا و سازمان‌های دولتی می‌توانند مانع این حرکت سیاسی شوند.

پروفسور اسنایدر معتقد است ترامپ در حال نمایش گرایشات "فاشیستی" شامل دروغ‌های مکرر، نام بردن از دشمنانش در محافل عمومی، مبارزه با رسانه ها، از میان برداشتن مخالفان خود و در نهایت اجرای سیاست دهه‌های ۲۰ و ۳۰ در آمریکا است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.