سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کتاب بیشتر بخوانیم؛

رونمایی از «باغ وحش اساطیر» در نمایشگاه کتاب تهران

کتاب «باغ وحش اساطیر» نوشته احسان رضایی از نشر قاف منتشر شده و در نمایشگاه کتاب رونمایی می شود.

احسان رضایی نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: کتاب «باغ وحش اساطیر» از نشر قاف منتشر شده و در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود. کتاب «باغ وحش اساطیر» یک مجموعه طنز با محوریت داستان های اسطوره ای ایرانی است.

وی افزود: ایده این بوده که نشان بدهیم، اساطیر و افسانه ها و داشته های فرهنگی خودمان، قابلیت استفاده و بازآفرینی به شکل‌های مدرن را هم دارد. من در چند دوره مسابقات نگارش داستان‌نویسی فانتزی داوری کردم. می دیدم که بیشتر جوان‌ها برای نگارش داستان های فانتزی، از اساطیر اروپایی و غربی استفاده می‌کنند. به نظرم حیف آمد که این همه اسطوره و ماده خام ادبی خودمان داریم و سراغش نمی‌رویم.

رضایی تصریح کرد: در این داستان با حیوانات اسطوره‌ای شوخی شده. همانطور که از اسم کتاب هم مشخص است: «باغ وحشِ اساطیر». باغ وحش جایی است که برای تماشای حیوانات می روند. اینجا هم دعوت کردیم از خواننده که برای تماشای حیوانات افسانه ی و اسطوره ای تشریف بیاورد. در مجموع 30 حیوان و موجود اسطوره ای، از اسب‌های شاهنامه ای (رخش و شبدیز)، پرنده های افسانه ای (سیمرغ، هما، ققنوس، رخ، ...) و موجودات خیالی دیگر مثل جن و پری و غول و دیو را در این کتاب می توانید ببینید و طنزهایی در موردشان بخوانید.  
 
لازم به ذکر است؛ کتاب «باغ وحش اساطیر»، از نشر قاف منتشر شده و در نمایشگاه کتاب رونمایی می شود.

انتهای پیام/
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.