سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

واگذاری حفاظت از ۱۸ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کشور به مردم

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت منابع طبیعی کشور از واگذاری حفاظت از ۱۸ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کشور به مردم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ افراسیابی مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت منابع طبیعی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گردهمایی سراسری معاونان حفاظت و امور اراضی اداره‌های کل منابع طبیعی استان‌های کشور در شیراز گفت: ۹۱۶ هزار خانوار جنگل نشین در کشور سالانه هشت میلیون متر مکعب چوب و ۶۰۰ هزار تن بوته از جنگل‌های کشور برداشت می‌کنند.
 
افراسیابی با بیان اینکه حفاظت از ۱۸ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کشور به مردم واگذار شده است، افزود: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته که مبتنی بر مشارکت مردم در نظارت بر منابع طبیعی است، ۸۳ درصد موفق بوده است.
 
وی ادامه داد: همچنین مطالعات دانشگاه چهارمحال بختیاری در منطقه زاگرس نیز نشان می‌دهد که این طرح حدود ۷۰ درصد موفق بوده است.
 
افراسیابی بیان کرد: در مجموع می‌توان گفت این طرح  به عنوان یک دیدگاه جدید در عرصه‌های منابع طبیعی کشور ، موفق است.
 
مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت منابع طبیعی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از تخصیص ۲۷ درصد درآمد معدن برای احیا و بازسازی عرصه‌های منابع طبیعی که به علت اکتشافات تخریب می‌شوند خبرداد و تصریح کرد: این کار امسال عملی می‌شود.
انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.