سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

ضرورت نظارت مستمر بر عملکرد شوراها توسط یک دستگاه دولتی

نماینده‎ی مردم تبریز، اسکو و آذرشهر بر ضرورت نظارت مستمر بر عملکرد شوراها توسط یک دستگاه دولتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سعیدی نماینده‎ی مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان این مطلب گفت: حساسیت دستگاه‌های دولتی در نظارت بر عملکرد شوراها باید بیش از پیش شود و نظارت صرف در زمان انتخابات، کافی نیست.  
 
وی افزود:نظام جمهوری اسلامی ایران از دو پایه‎ی مردم و اسلامی تشکیل یافته که پایه‎ی مردمی به جمهوریت و حضور و مشارکت مردم اشاره دارد.  
 
وی عنوان کرد: مردم به عنوان یکی از ارکان اساسی نظام، حق دخالت در امور مربوط به سرنوشت خود را دارند و این نیز جز با انتخاب نمایندگان مختلف میسر نمی‌شود.  
 
سعیدی تصریح کرد: شوراها مسئول برنامه‌ریزی و اداره‌ی شهرها و روستاها هستند و نقش مهمی در توسعه‎ دارند و همچنین اعضای شورا نیز در تغییر سرنوشت روزانه‌ی مردم شهر و روستا نقش به سزایی دارند.  
 
وی با اشاره به مشکلات شورای چهارم گفت: زمانی که دولت اصلاحات، انتخابات شوراها را مطرح کرد، قانون‎گذاری در این خصوص کامل نبود و همین نیز باعث بروز مشکلاتی در این زمینه شد.  
 
وی بیان کرد: افراد پاکدست و با تعهدات اخلاقی و دینی به معنای واقعی حق عضویت در شوراها را دارند و مردم باید در انتخاب اصلح نهایت دقت را به خرج دهند؛ چرا که بیشترین آسیب‎ در این میان متوجه خود مردم خواهد شد.
 
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.