سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

اختصاص 730 میلیارد ریال خسارت سیل به لرستان

730 میلیارد ریال خسارت سیل به لرستان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛هوشنگ بازوند در کارگروه آب و کشاورزی شهرستان پل‌دختر گفت: پروژه‌های آب و کشاورزی پل‌دختر مطالبه‌ای به‌حق بوده و باید برای تسریع در ساخت آن‌ها تلاش کنیم.
وی ادامه داد: بین 70 تا 75 درصد مردم پل‌دختر درگیر کشاورزی هستند و زندگی‌شان از این راه می‌گذرد و به نتیجه رسیدیم که کارگروه ویژه آب و کشاورزی شهرستان پل‌دختر را تشکیل دهیم لذا این کارگروه فراتر از شهرستان بوده و مسئولیت اصلی بر عهده مدیران استانی است و مدیران شهرستان نیز عضو آن هستند.
بازوند یادآور شد: برخی از پروژه‌های این حوزه بالغ‌بر 10 سال نیمه‌تمام بوده و باید تعیین تکلیف شوند که از این کارگروه می‌خواهیم با مسائل کارشناسی، پروژه‌ها را بررسی و مشکلات را مشخص کنند تا آن‌ها را برطرف کنیم.
استاندار لرستان از اختصاص 730 میلیارد ریال اعتبارات سیل، خسارت و حوادث به استان خبر داد و افزود: این مبلغ به ما ابلاغ‌شده و هفته آینده آن را توزیع خواهیم کرد و انتظار داریم کارگروه آب و کشاورزی پل‌دختر قبل از توزیع این اعتبارات تشکیل شود تا بتوانیم در صورت نیاز درصدی را برای پروژه‌های این شهرستان اختصاص دهیم.
وی اظهار کرد:‌ امسال اعتبارات استانی وضعیت بهتری نسبت به سال‌های قبل دارد و اگر این کارگروه محکم پای‌کار باشد، قول می‌دهیم خیلی از مشکلات آب و خاک در شهرستان پل‌دختر رفع شود.
استاندار لرستان با انتقاد از وضعیت چهار خطه خرم‌آباد- پل‌دختر، اضافه کرد: مناقصه 15 کیلومتر از این پروژه اسفندماه برگزار و پیمانکار مشخص‌شده اما هنوز کار خاصی انجام نداده است و اگر این شرکت توان اجرای کار را ندارد، پروژه به پیمانکاران دیگر واگذار شود.
وی خاطرنشان کرد: با احداث آزادراه خرم‌زال خیلی از شغل‌های حاشیه جاده پل‌دختر از بین رفت و با تکمیل چهارخطه خرم‌آباد – پل‌دختر این شغل‌ها برمی‌گردد و باید روند ساخت این پروژه تسریع شود.
انتهای پیام/ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.