سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

منطقه ویژه اقتصادی استان،رکورددار انجام عملیات اجرایی

منطقه ویژه اقتصادی استان،رکورددار انجام عملیات اجرایی در بین مناطق اقتصادی کشور است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛صفدری‌زاده،رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: با وجود تأخیر در اخذ مجوز زیست محیطی،منطقه ویژه اقتصادی استان رکورددار انجام عملیات اجرایی در بین مناطق اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی استان از ابتدای تأسیس تاکنون افزود: برابر ضوابط گمرک جمهوری اسلامی ایران،در این منطقه به طول 12 کیلومتر فنس کشی انجام شده است.

رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: تسطیح اراضی و تحدید حدود به مساحت 730 هکتار و احداث سیل بند در مجموع به طول 3 کیلومتر و اجرای درواسیون به طول 7 کیلومتر از دیگر اقدامات انجام شده است.

صفدری‌زاده با اشاره به راه‌سازی و توسعه معابرافزود: عملیات راهسازی به مساحت 300 هزار مترمربع سطح معابر و 150 هزار مترمکعب عملیات خاکی و اجرای لایه زیراساس به حجم 7200 مترمکعب صورت گرفته است.

وی از احداث گلخانه به مساحت 150 مترمربع و توسعه فضای سبز میادین و بلوارها به طول 10 کیلومتر  در این مجموعه خبر داد و گفت: نصب پمپ و لوله آب ده در عمق 120 متری و پمپ افقی و مخزن روی چاه، اجرای خط انتقال به طول 10 کیلومتر به همراه تأسیسات لازم جهت انتقال آب به مخزن واقع در ارتفاع 250 متری بالاتر از سطح آب چاه و توزیع آن در سطح سایت نیز از دیگر اقدامات است. 

رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به احداث ساختمان اداری گفت: احداث ساختمان با اسکلت فلزی به مساحت 3 هزار مترمربع زیربنا با فضاهای سالن اداری منطقه ویژه، سالن اداری گمرک، سالن خدمات عمومی شامل فضاهای آمفی تئاتر، نمازخانه، سرویس‌ها و سالن اداری سرمایه‌گذاران و اتاق‌های تجاری ایران ـ افغانستان، ایران ـ تاجیکستان و ایران ـ عراق و بانک از دیگر اقدامات این مجموعه است.

صفدری‌زاده از احداث ساختمان نمایشگاه پایانه صادراتی این مجموعه خبر داد و افزود: این پایانه صادراتی به مساحت 2600 مترمربع است.
انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.