سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

افزایش 5 برابری کشفیات قاچاق کالا درشهرستان شبستر

فرماندار شهرستان شبستر از افزایش 5 برابری کشفیات قاچاق کالا درشهرستان شبستر خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛منصور طالب پور فرماندار شهرستان شبستر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان شبستر با اعلام این مطلب گفت : درسال جاری  نسبت به یک سال گذشته ،  شاهد افزایش 5 پنج برابری کشفیات هستیم که از این نظر رتبه سوم استانی به شهرستان شبستر اختصاص یافته است.
 
وی  گفت: تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تولید و اشتغال و ارائه عملکرد دستگاه های مرتبط در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز موضوع اصلی جلسه می باشد.  
تغییر رویکرد و برخورد جدی با پدیده واردات وقاچاق کالا گامی مهم در جهت حمایت از تولید و ایجاد اشتغال داخلی است.
 
طالب پور حضور و عملکرد سه طیف حاکمیت، مردم و بازاریان و تولیدکنندگان داخلی در عرصه مبارزه با قاچاق کالا را بسیار مهم و اساسی ارزیابی نمود.
 
قائم مقام صنعت،تجارت و معدن استان نیزدر این جلسه اظهار داشت: واردات کالا باعث تضعیف تولیدات داخلی و عدم اشتغال نیروی کار داخلی می شود لذا امید داریم با ابلاغ قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا در سال 96 شاهد برخورد جدی و تشدشد مبارزه با قاچاق باشیم.
 راستی افزود:سامانه جامع ذخیره سازی و انبار کالا نیز در صدد راه اندازی است تا به این طریق مشکلات موجود در این زمینه مرتفع و بارنامه بر اساس کدانبار صادر شود.
 
 همچنین تولید کالای داخلی با مارک خارجی برابر قانون قاچاق تلقی می شود.
 
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن تجارت ضمن تقدیر از عملکرد شهرستان شبستر در حوزه مبارزه باقاچاق کالا،حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال با پیشگیری از قاچاق را از اولویت های اصلی برنامه کاری سازمان صنعت درسال جاری دانست.
 
عطاپور از رشد 103درصدی ارزش ریالی کشفیات قاچاق استان در سال 95خبرداده واظهار امیدواری نمود روند مذکور با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری همچنان تداوم یابد.
وی افزود: کیفیت تولید داخلی باید به حدی باشد که قابل رقابت با کالای مشابه خارجی بوده و نظر مشتری را جلب نماید .
 
 
انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.