سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

مشارکت ۴۵۰۰ نفر برای برگزاری انتخابات در آبادان

فرماندار آبادان از مشارکت۴۵۰۰ نفر اعم از نیروهای انتظامی، بازرسان، اعضای شعب و هیاتهای نظارت، شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛عزیزالله شهبازی ضمن اشاره به در پیش داشتن دو انتخابات سراسری ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری گفت: در آبادان که شامل شهرهای آبادان، اروندکنار و چوئبده و ۵۵ روستا در بخش مرکزی و اروندکنار است، انتخابات برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برابر قانون، تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهرها در سراسر کشور کاهش یافته است، افزود: بر این اساس تعداد اعضای منتخب برای شورای اسلامی شهر آبادان از ۱۳ نفر به ۹ نفر کاهش یافته است.

شهبازی گفت: در نخستین مرحله از ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی شهر و روستا ۶۴۱ نفر اقدام به نام نویسی کردند که این رقم در دوره پیشین شورا به ۵۷۲ نفر می رسید.

وی با اشاره به افزایش میزان مشارکت بانوان در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: درصد حضور جوانان نیز نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته است که نشان از مسئولیت پذیری و امید به مشارکت بیشتر مردم برای نامزدی شوراها دارد.

فرماندار آبادان بیان کرد: میزان رد صلاحیت شدگان در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۹.۴۶ درصد از کل ثبت نام شوندگان را شامل می شود و این در حالیست که در دوره قبل این رقم بیش از ۱۴ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: در شهرستان آبادان ۳۲۷ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که از این تعداد ۱۶۲ صندوق رای برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، ۱۶۲ صندوق رای برای انتخابات ریاست جمهوری و سه صندوق سیار نیز برای روستاها لحاظ شده است.

انتهای پیام/د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.