سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

پوشش نزدیک به 100 درصدی واکسیناسیون در استان بوشهر

پوشش واکسیناسیون در تمامی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نزدیک به 100 درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان اظهار داشت: این نتیجه تلاش کارکنان مراکز خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه و حساسیت و مشارکت خوب والدین در واکسیناسیون به‌موقع و کامل کودکان بوده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های هفته جهانی واکسیناسیون از چهارم تا 10 اردیبهشت‌ماه، افزود: از سال 2010 تاکنون، در هفته آخر ماه آوریل فعالیت‌های حمایتی، آموزشی و ارتباطی به‌منظور گرامیداشت و ترویج ایمن‌سازی اجرا می‌شود و شعار جهانی امسال برای این هفته «واکسن‌ها عمل می‌کنند» تعیین‌شده است.

دکتر خواجه‌ئیان با بیان اینکه واکسیناسیون اقدام بسیار مهم و با ارزشی است که به‌وسیله آن می‌توان با هزینه اندک از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های عفونی خطرناک و پرهزینه جلوگیری کرد تصریح کرد: این هفته فرصت مناسبی است تا والدینی که کودک زیر 6 سال دارند با مشاهده کارت واکسیناسیون کودکان خود، در صورت کامل نبودن واکسیناسیون کودک نسبت به این کار اقدام کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: پس از تأمین آب آشامیدنی سالم، واکسیناسیون بیشترین تأثیر را در کاهش مرگ‌ومیر به‌ویژه مرگ‌ومیر کودکان و افزایش رشد جمعیت داشته است.

وی بیان کرد: کودکان از بدو تولد تا 6 سالگی علیه بیماری‌های واگیر از قبیل سل، هپاتیت ب، فلج اطفال، دیفتری، سیاه‌سرفه، کزاز، هموفیلوس آنفلوانزای تیپ ب، سرخک، سرخجه و اوریون واکسینه می‌شوند.

دکتر خواجه‌ئیان گفت: 16 سال است که کشور عاری از بیماری فلج اطفال شده است در حال حاضر هم در مرحله حذف بیماری سرخک و سرخچه مادرزادی قرار داریم و کزاز نوزادی و بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و اوریون نیز کنترل‌شده‌اند.
 
انتهای پیام/ ث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.