سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا مطرح شد؛

بانک ها برای توسعه روابط اقتصادی استانداردهای جهانی را رعایت کنند/ سرمایه گذاران اروپایی به حوزه های نفت و گاز ایران علاقه مندند

رئیس فروم بین المللی بانکداران فرانکفورت گفت: بانکهای ایرانی برای توسعه روابط اقتصادی باید استانداردهای جهانی رارعایت کنند.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نادر مالکی رئیس فروم بین المللی بانکداران فرانکفورت در دومین روز از چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا که امروز در مرکز همایش های بین المللی صداو سیما برگزار شد، اظهار داشت: رعایت استانداردهای جهانی ازسوی بانکهای ایرانی می تواند به توسعته روابط اقتصادی میان کشورها کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه درحال حاضر در مسیر خوبی از تعاملات حرکت می کنیم افزود: گشایش های بسیاری در میر توسعه روابط تجاری ایران و اروپا به ثمر خواهد نشست.

رئیس فروم بین المللی بانکداران فرانکفورت ادامه داد: راه اندازی شعبات بانکهای ایرانی در اروپا کار مهمی است که پس از تحریم ها در دستور کار قرار گرفته است، گروه مالکی نیز در ضرورت توسعه روابط تجاری میان ایرانو کشورهای اروپایی تاکید دارد.

مالکی با بیان اینکه به علت تحریم ها در سال های گذشته مشکلات بسیاری در شبکه بانکی ایران ایجاد شده، تصریح کرد: در حال حاضر بانکهای ما در اروپا فعال بوده اما در امریکا فعالیت دلاری نداریم که این موضوع نیز باید گسترش یابد.

وی گفت: معوقات و جرائم بانکی تنها مختص به بانکهای ایرانی نیست چرا که جرائم سایبری در حوزه مالی و بانکی در تمامی کشورها دیده می شود، اما باید با تبادل دیدگاه ها راهکاری برای جلوگیری از بروز آنها پیشنهاد شود.

رئیس فروم بین المللی بانکداران فرانکفورت با بیان اینکه ایران به جذب سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد، افزود: بسیاری از سرمایه گذاران اروپایی خواهان سرمایه گذاری درحوزه های نفت، گاز و زیرساخت های آن هستند، این در حالی است که آنها به سرمایه گذاری ایرانیان در اروپا نیز تمایل دارند.

مالکی در پایان گفت: 24 و  25 آبان ماه همایشی برای افزایش تعمالات بین المللی برگزار خواهد شد که فرصت خوبی برای بانکهای ایران است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانکفورت ، مالکی ، همایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.