سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاظمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مجازات اعدام در انتظار استفاده‌کنندگان از کودکان برای حمل موادمخدر

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مجازات اعدام را برای افردای که از کودکان برای حمل مواد مخدر استفاده می کنند در نظر گرفته است.

محمد کاظمی نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با طرح حذف مجازات اعدام در قاچاق مواد مخدر، اظهار داشت: در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصمیم گرفته شد مجازات اعدام در موارد قاچاق مواد مخدر به صورت مسلحانه، زنجیره ای و باندی در نظر گرفته شود، البته هنوز این طرح در مجلس تکمیل نشده و بخشی از موارد آن به تصویب نرسیده است.
 
وی افزود:  مجازات اعدام برای  قاچاقچیان مسلح و یا باندهای خطرناک که به صورت تشکیلاتی اقدام به قاچاق موادمخدر می‌کنند و افرادی که به عنوان پشتیبان مالی و تدارکاتی باندها فعالیت دارند و یا از اطفال و خردسالان برای حمل و نقل مواد مخدر استفاده می کنند، در طرح مقابله با قاچاق مواد مخدر در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده  است. 
 
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مهم ترین بحث اختلافی بین نمایندگان مجلس این است که برای چه میزانی از مواد مخدر، مجازات اعدام برای قاچاقچیان در نظر گرفته شود.
 
کاظمی بیان داشت: قانون باید در رابطه با مجازات قاچاق مخدرهای تریاک و مشتقات آن با قاچاق هروئین، شیشه متفاوت باشد و باید مجازات ها متناسب با میزان خطرزایی مخدرها در نظر گرفته شود.
 
انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.