سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

برگزاری مراسم شاهنامه خوانی به مناسبت ایام شعبانیه در بافق

مراسم شاهنامه خوانی به مناسبت ایام شعبانیه در بافق برگزار می شود.

 رنجبر سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق درگفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: این مراسم که با همکاری مدیریت هتل باغ سنتی تیتو و فرمانداری و شهرداری بافق، اداره ارشاد و میراث فرهنگی و دانشگاه آزاد و موسسه فرهنگی بیت الرضا و همچنین فلات مرکزی و شرکت معدنچیان و بیمه ایران برگزار می شود.

وی با بیان اینکه شاهنامه خوانی و خواندن اشعار شاهنامه فردوسی به آوازی مخصوص همیشه به صورت انفرادی و یا چند نفری اجرا می‌شده است افزود: در شاهنامه‌ خوانی گفتار و رفتار اغراق آمیز وجود ندارد و قصه‌گو با استفاده از لحن خودش داستان را بیان کرده و گاهی نیز از برخی حرکات برای رساندن معنی بهره می‌برد.
 
رنجبر با تاکید به اینکه شاهنامه به عنوان یکی از بزرگترین و برجسته ترین سرودهای جهان محسوب می شود افزود:شاهنامه خوانی سنتی کهن و آئینی است که نشات گرفته از حماسه و گذشته ایران است.  
 
وی بیان کرد: این آیین در میان تجمع های خانوادگی جایگاه خاص و محترمی را دارد و امروزه نیز این سنت همچنان مورد توجه قرار گرفته و مردم از هر فرصتی برای انجام مراسم شاهنامه خوانی استفاده می کنند .
 
  سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق گفت: شاهنامه اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی، حماسه‌ای منظوم و دربرگیرنده نزدیک به ۶۰ هزار بیت و یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین سروده‌های حماسه‌ای جهان است.

شایان ذکر است: زمان اجرای این مراسم سه شنبه مورخ 96.2.19 بعد از نماز مغرب و عشا میباشد و با حضور مرشد میرزا علی و حسین ولی نژاد اجرا میگردد.  
 
مراسم شاهنامه خوانی و نقالی به مناسبت ایام شعبانیه و گرامی داشت ولادت آقا امام زمان در هتل و رستوران سنتی باغ تیتو بافق برگزار می گردد.  

انتهای پیام/ ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.