سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

متولیان امور فرهنگی الگوی افراد باشند

فرماندار خداآفرین با بیان اینکه برای تربیت صحیح جوانان نیازمند تفکر و نگاه سالم به آنان هستیم، گفت: متولیان امور فرهنگی خودشان باید رفتار صحیح و درست الگوی افراد باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛امین امینیان در جلسه کارگروه امور فرهنگی، اجتماعی و ستاد ساماندهی امور جوانان خداآفرین افزود: برای کاهش طلاق و تشویق جوانان برای ازدواج پایدار و ایجاد صمیمیت در خانواده نیازمند تلاش دوچندان مسئولان هستیم.

وی کاهش ازدواج و افزایش طلاق در این شهرستان را در سال گذشته نگران کننده خواند و اظهار کرد: دستگاه های عضو کارگروه امور جوانان و امور فرهنگی و اجتماعی این شهرستان باید برنامه های متناسب با نیاز جوانان و در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اجرا کنند.

فرماندار خداآفرین یادآوری کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در راستای تشکیل انجمن های ادبی و هنری گام های اساسی بردارد.

امینیان، میزان مشارکت اجتماعی، اعتماد اجتماعی و انسجام اجتماعی را سه شاخص سرمایه اجتماعی نام برد و افزود: این سه شاخص زیربنای توسعه این شهرستان است و با افرادی که به این شاخص ها خدشه وارد کنند برخورد می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی این شهرستان همایش های گوناگونی برگزار شده است، گفت: در 16 اردیبهشت امسال نیز همایش' صمیمیت پایدار در خانواده 'با حضور اساتید برجسته این حوزه و با جامعه هدف تمامی افراد و کارگاه آموزشی در این شهرستان برگزار می شود.

فرماندار خداآفرین، از ایجاد مرکز رشد این شهرستان تا 10روز آینده خبر داد و افزود: این مرکز برای استقرار شرکت های دانش بنبان و فن آور در حوزه های گردشگری و گیاهان دارویی و کشاورزی ایجاد می شود.

امینیان افزود: مرکز رشد به تولید فکر، اندیشه و ایده برای توسعه فنی و دانش این شهرستان کمک خواهد کرد.

شهرستان خداآفرین در 230 کیلومتری شمال غرب تبریز در حاشیه رودخانه مرزی ارس واقع شده است.

انتهای پیام/خ




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.