سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

تشکیل 133باشگاه کتابخوانی در کاشان

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: 133باشگاه کتابخوانی در نخستین سال برگزاری این باشگاههای در شهرستان تشکیل شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مصطفی جوادی مقدم، در آیین آغاز دومین کارگاه آموزش مربیان باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کاشان افزود: : تشکیل باشگاه‌های کوچک کتابخوانی، طرحی است که در جهت کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان، تقویت فرهنگ گفت و گو، تقویت مهارت استدلال و افزایش قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان اجرا می شود.

وی افزود:دبستان دخترانه برکت کاشان در بین این تعداد به عنوان باشگاه برتر در مجموع دو هزار باشگاه کشور معرفی شد.

به گفته وی، با توجه به ارائه برنامه‌های مشارکت‌جویانه و مردمی و استفاده از ظرفیت‌های بومی در تدوین برنامه‌های ویژۀ پایتخت کتاب ایران کاشان به همراه شهرهای زرند، شهرکرد، و اِوز به‌عنوان شهرهای خلاق در ترویج کتابخوانی معرفی شدد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، روستای علوی کاشان نیز در اسفند سال گذشته، به همراه روستاهای فهلیان ،خواجه جمالی ،سردوش ،گَزیر ،رئیس‌آباد ، درازی، طبر ، قُباق تپه و فرّخ‌آباد به‌عنوان روستاهای دوستدار کتاب کشور از مجموع یک هزار روستای داوطلب معرفی شد.

جوادی مقدم،در ادامه با اشاره به برگزاری کارگاه آموزش مربیان باشگاه‌های کوچک کتابخوانی در کاشان اظهار داشت: موضوعاتی همچون شیوه های ترویج کتاب خوانی با تکیه بر بیان تجربه های فردی و جمعی، معیارهای ارزیابی و انتخاب کتاب و اهمیت قصه گویی و آشنایی با انواع کتاب برای کار با کودکان آموزش در کارگاه ها داده می شود.

به گفته وی، معرفی کتاب کودک و ادبیات کودک،کارکرد و منافع قصه خوانی، موانع کتاب خوانی، شیوه ها و راهکارهای ترویج کتاب خوانی و مراحل راه اندازی یک باشگاه کتاب خوانی از دیگر موضوعاتی بود که در این کارگاه آموزش داده شد.

جوادی مقدم، در پایان دریافت دوره گواهی آموزشی معلمان، مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، مروجان کتابخوانی و فعالان کانون‌های فرهنگی مساجد پس از شرکت در این کارگاه و اقدام به تشکیل باشگاه های کتابخوانی را یادآو رشد و افزود:اجرای این طرح در راستای تحقق طرح‌های پایتخت کتاب برنامه‌ریزی شده است.

دومین دوره کارگاه آموزش مربیان باشگاه‌های کوچک کتابخوانی در کاشان طی دو روز با حضور کارشناسانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که 60 نفر از فعالان حوزه کتاب کودک آموزش های لازم را در این کارگاه فرا گرفتند.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.