سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

آغاز واکسیناسیون دام سبک در استان اردبیل

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از آغاز به کار واکسیناسیون یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام سبک در استان در مقابل بیماری تب برفکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صادق صالحی افزود: تب برفکی یکی از بیماری‌های استراتژیک دام است که همه‌ساله در مقاطع مختلف واکسیناسیون دام سبک و سنگین در مقابل آن انجام می‌شود.

وی گفت: هر چند این بیماری قابل انتقال به انسان است اما به دلیل سرایت در کمترین زمان خسارت اقتصادی قابل‌توجهی را برای دامداران به همراه دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به اجرای این طرح همزمان با کوچ عشایر ادامه داد: به منظور جلوگیری از سرایت احتمالی این بیماری که موجب تلفات گسترده دام می‌شود، واکسیناسیون برای دام سبک عشایر با اولویت‌بندی اجرا می‌شود.

صالحی با اشاره به اجرای رایگان این طرح تأکید کرد: تمامی واکسن مورد نیاز برای اجرای طرح تأمین شده و کمبودی در این خصوص نداریم.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون به مدت یک ماه انجام می‌شود، اضافه کرد: با هدف اجرای دقیق این طرح انتظار می‌رود حداقل ۱۰ روز بعد از انجام واکسیناسیون عشایر نسبت به کوچ اقدام کنند.

صالحی همچنین به انجام مایه‌کوبی بر علیه بیماری تب مالت اشاره کرد و گفت: مایه‌کوبی نیز به صورت رایگان برای جمعیت بزغاله و بره انجام می‌شود.

به گفته وی پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰ هزار رأس بره و بزغاله نیز در مقابل بیماری تب مالت واکسینه شوند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.