سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

ضرورت اجرای برنامه های فرهنگی در کاشان

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: این شهرستان با وجود کثرت صنایع و کارخانجات ، نیازمند کار و برنامه های فرهنگی است که باید مورد توجه مسوولان قرار بگیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود خدمتی ، در آیین آغاز دومین کارگاه آموزش مربیان باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کاشان افزود: اصالت فرهنگی و تاریخی این منطقه در گستره یک صدکیلومتر، زمینه توسعه فرهنگی و حرکت از شرایط موجود را ایجاب می کند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه کاشان از امکانات شایسته پیشینه تاریخی خود برخوردار نیست افزود: یافته های هر رشته علمی، فرهنگی و هنری در کتابها ثبت و ضبط می شود

به گفته وی، ترویج کتابخوانی، ترویج همه فضیلت ها و دانش بشری است و یک کشور زمانی به توسعه می رسد که از مسیر آگاهی و کتابخوانی بگذرد.

مدیر آموزش و پرورش کاشان، مدرسه را بهترین راه برای پرورش کودکان سرزمین ما دانست و گفت:وقتی یک نسل کتابخوان در مدرسه‌ها پرورش یابد و زمانی‌ که سنگ‌بنای فکری یک نسل، به‌درستی گذاشته شود، می‌توان انتظار داشت که تغییرات فرهنگی مطلوب در آن جامعه رخ می دهد.

خدمتی، اظهار داشت: با توجه به اهمیت مطالعه در سرنوشت دانش آموزان، از سال گذشته همه مدارسی که در کاشان ساخته می شود، با یک کتابخانه مستقل طراحی می شود تا در تعطیلی کلاسها امکان استفاده از آن نیز وجود داشته باشد.

دومین دوره کارگاه آموزش مربیان باشگاه‌های کوچک کتابخوانی در کاشان طی دو روز با حضور کارشناسانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که 60 نفر از فعالان حوزه کتاب کودک آموزش های لازم را در این کارگاه فرا گرفتند.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.