سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

ضرورت ایجاد فرصت های شغلی در آذربایجان شرقی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت ایجاد فرصت های شغلی به خصوص برای جوانان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار با جمعی از اعضای تشکل هاو احزاب کارگری و کارفرمایی، تعاونگران و کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی به مناسبت روز کارگر گفت: آمار بیکاری جوانان نگران کننده است و کشور با این وضعیت به موفقیت نمی رسد و ضروری است برای حل این مشکل چاره اندیشی شود.
 
وی بیان کرد: برای کاهش آمار بیکاری باید از تولید داخلی حمایت شود و از قاچاق کالاهای خارجی جلوگیری شود.
 
شبستری با اشاره به نامگذاری سال 96، به عنوان « سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» عنوان کرد: باید امسال با سال های دیگربسیار متفاوت باشد و مطالبات رهبر معظم انقلاب که همان مطالبه جوانان است تحقق یابد.
 
وی گفت: در روایات و احادیث بر مسئله کار تاکید فراوان شده است و در اسلام آمده است که کار کردن نوعی عبادت است و علاوه بر اینکه اجرت دنیوی دارد، دارای فضیلت اخروی نیز است.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و افزود: در این انتخابات مردم باید حضوری با شکوه داشته باشند و با انتخاب آگاهانه، فرد اصلح و دین دار و متعهد که تابع فرامین رهبری است را انتخاب کنند.
 
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: در سال 95، برای 54 موسسه کاریابی در استان مجوز صادر شده است.
 
حسینی افزود: در سال 95، 27 هزار نفر جوینده کار در کاریابی های استان ثبت نام کرده اند که 21 هزار و 319 نفر از آنها به فرصت های شغلی معرفی شده اند  و از این میزان 11 هزار و 930 نفر به کار گرفته شده اند.
 
وی بیان کرد: آمار بیکاران استان بیش از ثبت نام کنندگان در کاریابی ها است و  برای ثابت ماندن نرخ بیکاری در استان باید برای 40 هزار نفر در فرصت شغلی ایجاد شود.
 
حسینی اعلام کرد: در استان 78 درصد جویندگان کار آقایان و 24 درصد زنان هستند.
 
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: برای ایجاد فرصت های شغلی در استان و کاهش بیکاری باید بخش های مختلف صنعتی و تولیدی را بهبود دهیم و از مدیران توانمند استفاده کنیم.
 
حسینی  استفاده از الگوهای تجربی کشورهای توسعه یافته،  استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری های خارجی، تنظیم بازار کالا، پول و سرمایه و جلوگیری از واردات بی رویه را از دیگر راهکارها برای افزایش فرصت های شغلی عنوان کرد.
 
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.