سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی سوریه؛

ورود رزمندگان مقاومت به مناطق اشغالی مرز لبنان/ بالا گرفتن دوئل داخلی تکفیری‌ها در غرب سوریه

اختلافات میان گروه‌های مختلف تروریستی در مناطق جنوب غربی سوریه بالا گرفته است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اختلافات و تنش‌های میان گروه‌های مختلف تروریستی در مناطق جنوب غربی سوریه و به ویژه حومه دمشق بالا گرفته است.
 
سطح این درگیری‌ها به‌حدی است که تاکنون شمار زیادی از عناصر گروه‌های مختلف تروریستی  به‌هلاکت رسیده و تجهیزات گوناگون متعلق به آنان نیز منهدم شده است.
 
*درگیری داعش و جبهه‌النصره در «الزمرانی»/ ورود رزمندگان مقاومت به مناطق اشغالی مرز لبنان و سوریه
 
 
 
مرکز هماهنگی تروریست‌های مسلح اعلام کرد که در پی حمله عناصر جبهه‌النصره به مقر تروریست‌های داعش در منطقه «الثلاجات» از توابع شمال غرب مسیر «الزمرانی»، یکی از عناصر النصره به‌هلاکت رسیده و دو تن دیگر زخمی شدند.
 
گفتنی است الزمرانی بین نواحی جرود فلیطه و الجراجیر در قلمون واقع است؛ به‌علاوه در این درگیری‌های درون تروریستی 5 نفر از عوامل وابسته به داعش نیز به‌هلاکت رسیدند.
 
خبرگزاری اعلام‌الحربی نوشت: ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت پس از خروج عناصر معارض مسلح از شهرک  سرغایا در حومه شمال غربی دمشق که در مرز مشترک سوریه با لبنان قرار دارد، به روستای «دره» وارد شدند.
 
*درگیری داخلی تروریست‌ها با هلاکت 40 تروریست و انهدام سه پایگاه تکفیری
 
 
 
در درگیری میان تروریست‌های جبهه‌النصره با عناصر جیش‌الاسلام در منطقه «عربین» غوطه شرقی دمشق، یکی از سرکردگان النصره ملقب به "ابی غازی" کشته شد.

لازم به‌ذکر است که درگیری‌های گسترده میان دو گروه تروریستی یاد شده در غوطه شرقی و سایر مناطق هم چنان ادامه دارد به‌گونه‌ای که تروریست‌های جبهه‌النصره و جیش‌الاسلام به بمباران مواضع یکدیگر پرداختند.

این تصاویر مربوط به درگیری‌های منطقه قلمون در حومه دمشق است.

 
 
منابع معارض اعلام کردند که طی درگیری‌های صورت گرفته میان تروریست‌های جیش‌الاسلام، جبهه‌النصره و فیلق الرحمن در غوطه شرقی، 40 تروریست به‌هلاکت رسیدند.

اما منابع نظامی اعلام کردند که در عملیات نیروهای مقاومت علیه مواضع عناصر جبهه النصره در درعا  حومه آن، ده‌ها تن از تروریست‌ها هلاکت یافتند و 3 پایگاه فرماندهی، مسلسل، بولدوزر و 6 خودروی مجهز به سلاح آن ها منهدم شد.
 
هم‌چنین پایگاه‌ها و اماکن حضور جبهه‌النصره در محله‌های «طريق السد، شرق زندان الكرك، جنوب تجمع المدارس، الحراك، الرجوم (در جنوب شهرک الوردات در منطقه اللجاه)» هدف قرار گرفتند.
 
*سرکرده میدانی النصره در الثلاجات به‌هلاکت رسید
در حمله عناصر جبهه‌النصره به مناطق تحت تسلط داعش در منطقه الثلاجات (بین فلیطه و الجراجیر قلمون) یکی از سرکردگان میدانی النصره ملقب به "ابو یزید" هلاکت یافته و شماری از همراهان وی نیز زخمی شدند. هم‌چنین در این درگیری‌ها تعدادی از عناصر داعش نیز به‌هلاکت رسیدند.   
 
*وضعیت تسلط نیروهای سوری بر میدان گازی «شاعر» به روایت نقشه
 
 
 
این نقشه وضعیت تسلط ارتش سوریه را بر میدان گازی «شاعر» در حومه شرقی حمص نشان می‌دهد.

خبرهای رسیده از اماکن تجمع چادرهای منطقه «الیرموک» حاکی از آن است که درگیری میان تروریست‌های داعش و جبهه‌النصره در این منطقه بالا گرفته، به‌گونه‌ای که هم‌اکنون درگیری‌ها در خیابان اصلی این منطقه در جریان بوده و شماری از عناصر هر دو طرف کشته و زخمی شده‌اند.
 
 
 
آن‌چه که امروز منابع میدانی از وضعیت داخلی تروریست‌ها گزارش می‌دهند، بیانگر وجود اختلافات عمیق میان گروه‌های مختلف تکفیری‌ است.
اختلافاتی که اغلب آن‌ها با ادامه روند موفقیت‌آمیز نیروهای سوری در میادین نبرد و در مقابل، شکست‌های پی‌در‌پی تروریست‌ها تقویت شده و البته قابل بررسی هستند.

بالا گرفتن اختلافات میان گروهک‌های مختلف تروریستی، آن‌هم در شرایطی که داعش با از دست دادن مواضع حیاتی خود در عراق به مناطقی از سوریه گریخته است؛ می‌تواند حکایت از فروپاشی عمیق و درون‌گروهی عناصر تکفیری داشته باشد.

گزارش از: وحید امیدی موحد
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
خدا حافظ و پشتیبان مدافعان حرم باشه