سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران - اروپا مطرح شد؛

توسعه روابط بانکی، پیش شرط رشد روابط تجاری است

رئیس خدمات مالی شرکت KPMG فرانکفورت گفت: توسعه روابط بانکی میان ایران و آلمان پیش شرطی برای رشد روابط تجاری است.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اولریخ فون زانتیر رئیس خدمات مالی شرکت KPMG امروز در چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران - اروپا اظهار داشت : ایران و آلمان رابطه دیرینه ای دارند، من تاکنون ۱۲ بار به ایران سفر کرده ام و از لحاظ ارتباطات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تشابهات بسیاری میان ایران و آلمان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه گسترش روابط بانکی میان ایران و آلمان به نفع دو کشور است، افزود: توسعه روابط بانکی میان ایران و آلمان پیش شرطی برای رشد روابط تجاری است.

فون زانتیر با بیان اینکه روابط سیاسی با ایران به علت برخی تحریم ها تا حدودی مشکل بوده است، تصریح کرد: حال که بسیاری از تحریم ها برداشته شده انجام روابط تجاری آسان تر شده است.

وی با تاکید بر اینکه آلمان و شرکت خدماتی ما آماده حمایت از گسترش روابط تجاری میان دو کشور است، گفت: مدرنیزه کردن تجزیه و تحلیل ریسک یکی از اقداماتی است که در این رابطه در حال انجام است.

رئیس خدمات مالی شرکت KPMG فرانکفورت با بیان اینکه روابط بانکی بر اساس اعتماد پابرجاست، افزود: اعتماد بین شعبات بانکی ایران و اروپا تمرکزی برای انتخاب مدل کسب و کار و فضای مشخص در این رابطه را ممکن می کند.

فون زانتیر با تاکید بر اینکه دولت آلمان مروج تجارت است، بیان داشت : هیئت های بسیاری در این کنفرانس شرکت کرده که این نشان از علاقمندی برای گسترش روابط تجاری است.

وی با بیان اینکه روابط بانکی نقش حیاتی برای رشد روابط تجاری دارد، تاکید کرد : روابط بانکی می تواند تسهیل روابط تجاری را انجام دهد.

رئیس خدمات مالی شرکت KPMG فرانکفورت با اشاره به وصل شدن ایران به شبکه سوئیفت گفت: هر چند روابط هنوز به سطحی نرسیده که تجار آرزوی آن را داشتند، اما گام های خوبی برداشته شده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در شبکه بانکی وجود دارد، افزود: بانکداری به اعتماد متقابل متکی است و در واقع باید اعتماد متقابل وجود داشته باشد که اکنون تا حدودی این مهم دیده شده است.

فون زانتیر با بیان اینکه میان بانکداری ایران و اروپا تفاوت در استانداردسازی و حسابداری وجود دارد، تصریح کرد: گزارش ها جامعیت کمتر و اطلاعات کمتری دارند که باید اصلاح شوند.

رئیس خدمات مالی شرکت KPMG فرانکفورت با اشاره به هدفگذاری بانک مرکزی برای بهبود عملکرد بانکی گفت: بانک مرکزی ایران هدفگذاری کرده که گامهای خوبی نیز در این رابطه برداشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه مقابله با پولشویی و جرایم مالی یکی از ضرورت های سیستم بانکی است، عنوان کرد: بانکها باید سیستم های خود را ارتقا دهند تا مشکلی در این حوزه ورود نکند.

فون زانتیر ادامه داد: تقویت قوانین ضد پولشویی در راستایFATF یکی از ضرورت هایی است که برای گسترش روابط تجاری میان ایران و اروپا باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس خدمات مالی شرکت KPMG فرانکفورت با اشاره به مانع سومی که گسترش روابط تجاری میان ایران و اروپا را با وقفه مواجه کرده بود، گفت: تحریم ها عامل دیگری بود که روابط را تیره تر کرده بود که با برجام گامهای اولیه برای بهبود روابط برداشته شد.

وی از تلاشهای کشورهای اروپایی برای تقویت روابط تجاری با ایران خبر داد و گفت: باید موانع و مشکلات پیش روی تجارت بین الملل برداشته شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.