سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظرفیت‌های بومی نباید فقط صرفا تجهیزات باشد

شناسایی ۱۵ نوع گونه داروی گیاهی اولین کار دانشجویان در کشور

کشت۱۵ نوع گیاه دارویی در زمین‌های خشک و کویری اولین کار دانشجویان شهرک صنعتی میبد در کشور شروع شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛گفت: حیدر مفتاح‌زاده مدیر کار گروه داروهای گیاهی دانشگاه علم و هنر با بیان اینکه نگاه ما به ظرفیت بومی نباید فقط به تجهیزات باشد گفت: اولین محصولی که اکنون ما توانستیم در زمین‌های خشک و کویری شهرک صنعتی را به ثمر بنشانیم گل محمدی است که انشاءلله در همین راستا با همت و تلاش دانشجویان این ۱۵ نوع گیاهان دارویی را نیز کشت کنیم.

حیدر مفتاح‌زاده افزود: هم اکنون کار و تحقیق بر روی ۱۵ نوع گونه داروی گیاهی که در مناطق کویری و محتمل به شوری را می‌توان کشت کرد را شروع کردیم و در حال کشت این نوع گیاهان دارویی هستیم.

وی با اشاره به اینکه ما اینکار را توسط دانشجویان و در دل شهرک صنعتی میبد شروع کرده‌ایم عنوان کرد: سعی داریم تا با اینکار هم دانشجویان با رشته تخصصی خود آشنا شوند و هم ارتباط نزدیک با دانشگاه و صنعت برقرار شود و از ظرفیت‌های بومی نیز استفاده شود.

مفتاح زاده تصریح کرد: نگاه ما به ظرفیت‌های بومی نباید فقط صرفا تجهیزات باشد بلکه گاهی اوقات شرایط آب و هوایی منطقه را می‌تواند بهترین ظرفیت بومی تلقی شود در نظر داشته باشیم.

مدیر گروه گیاهان دارویی دانشگاه علم و هنر در ادامه با اشاره به اینکه این طرح که نوعا یک کار اقتصاد محور در راستای اقتصاد مقاومتی است افزود: گیاهان دارویی ارزش اقتصادی بالایی دارند و میتوانند علاوه بر تولید و اشتغال ارزش افزوده بالایی را شامل شوند و سرمایه‌های شهرستان میبد را از یک پتانسیل بالقوه‌ به بالفعل تبدیل کنند.

مفتاح زاده همچنین با اشاره به صنعت تک قطبی بودن کاشی در میبد اظهار کرد: با کاشت و داشت و برداشت این نوع گیاهان دارویی در شهرک صنعتی میبد می‌توانیم در کنار این صنعت تک قطبی که آینده مبهمی دارد میبد را از تک قطبی بودن کاشی خارج کنیم .

وی این نوع کشت گیاهان دارویی را اولین کار در کشور در نوع خود عنوان کرد و افزود: ما با همت و تلاش به دنبال الگویی برای گیاهان دارویی هستیم تا آن‌ها را به یک صنعت و اشتغال تبدیل کنیم و معمولا گیاهان دارویی چون بیشتر نیاز مردم است می توانند موثر و نتیجه بخش باشد.

انتهای پیام/ ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.