سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

500 طرح مرمتی در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در حال انتخاب پیمانکار برای طرحهای طرح‌های مرمتی سال 96 هستیم تا اقدامات عملی را آغاز کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون الهیاری  اظهار کرد: با توجه به ابلاغ اعتبارات ریاست جمهوری و همچنین سطح بالاتر اعتبارات ملی در سال 95، برنامه‌ریزی اساسی انجام شده که تعداد قابل توجهی از پروژه‌های مرمتی استان را پیش ببریم.

وی افزود: در همین ارتباط برخی پروژه‌های مهم و شاخص در سطح استان را به عنوان پروژه‌های بزرگ انتخاب کردیم، به طور مثال در شهرستان اردستان بازسازی کاخ سرهنگ‌آباد در اولویت‌ها بوده است، در خور و بیابانک، جندق، نطنز و برخی دیگر از شهرستان‌ها نیز پروژه‌هایی به عنوان پروژه‌های بزرگ انتخاب شده و بقیه اعتبارات موجود هم بر اساس شاخص آثار ثبت شده‌ای که نیاز به مرمت‌های اضطراری دارند بین شهرستان‌ها توزیع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان خاطرنشان کرد: کار تقریباً شروع شده است و در حال انتخاب پیمانکار برای پروژه‌ها هستیم تا اقدامات عملی را آغاز کنیم، امیدواریم تا آخر تیرماه بخش بزرگی از کار را بتوانیم به نتیجه برسانیم و اعتبارات را جذب کنیم.

وی پیش از این در روز جهانی ابنیه و محوطه‌های تاریخی در فروردین‌ماه تصریح کرده بود: کارشناسان حوزه میراث فرهنگی استان از اسفندماه سال گذشته طرح‌های مرمتی سال 1396 استان را آماده کرده‌اند، بنابراین عملیات اجرائی این طرح‌های عظیم در 24 شهرستان استان با اختصاص اعتباری بالغ بر 360 میلیارد ریال از 29 فروردین آغاز شده است.

الهیاری همچنین تأکید کرد: بخشی از این اعتبار در راستای مرمت در حوزه‌های پایگاه‌های جهانی و ملی استان شامل پایگاه‌های جهانی مسجد جامع اصفهان، میدان امام اصفهان، کاخ چهل‌ستون اصفهان و باغ فین کاشان و همچنین در پایگاه‌های ملی روستاهای ابیانه، قهی و پایگاه‌های ملی شهرهای نیاسر، نوش‌آباد و کاشان اجرائی خواهد شد.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.