سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

«شکارچیان غیرمجاز» در دام قانون

متخلفان شکار در بهرام گور، مقابل قانون تسلیم شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد رستگار رئیس منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه  گفت: نیروهای یگان محیط زیست منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه هنگام گشت و کنترل، 3 شکارچی متخلف را بازداشت کردند.

 
وی ادامه داد: از این شکارچیان متخلف یک قبضه اسلحه خفیف، یک قبضه اسلحه هورنت، دوربین و سایر ادوات شکار و لاشه یک کل وحشی جوان کشف و ضبط شد.
 
رئیس منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه  اظهار کرد: هر سه متهم که از متخلفان سابقه دار و حرفه ای منطقه به شمار می روند بازداشت و پس از تنظیم صورتجلسه به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
 
احمد رستگار افزود: بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز کنند.
 
وی تصریح کرد: همچنین متهمان در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.
 
بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه ها و ادوات کشف شده تا پایان رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست است.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.