سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

افسردگی 200 هزار نفر در مازندران

200 هزار نفر در مازندران از اختلال افسردگی رنج برند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محسن اعرابی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در همایش بزرگ استانی هفته سلامت با بیان اینکه افراد به سلامت جسم بیش از سلامت روان توجه می کنند، گفت: 200 هزار نفر از بزرگسالان در مازندران از اختلال افسردگی رنج برند.

وی از بیماری های قلبی و عروقی به عنوان یکی از خدمات برنامه تحول سلامت اشاره کرد و افزود: در این طرح میزان احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی بر اساس اطلاعات هر فرد از جمله سن، جنس، فشار خون و چربی خون پیش بینی می شود.

اعرابی از سکته های قلبی و مغزی به عنوان اولین و دومین عامل عمده مرگ در کشور یاد کرد و گفت: 45 درصد مردم مازندران به علت سکته های قلبی و مغزی جان خود را از دست می دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، دیابت و بیماری های مزمن تنفسی از بیماری هایی است که ریشه در 4 عامل رژیم غذایی نامناسب، فعالیت فیزیکی ناکافی، مصرف دخانیات و مصرف الکل دارد.

اعرابی با بیان اینکه اختلالات روانی یکی از مسائل عمده کشور است، گفت: از هر 10 نفر در کشور، 4 نفر از بیماری های سلامت روان رنج می برند.

وی با بیان اینکه مردم مازندران در ابتلا به بیماری های دیابت، فشار خون و چربی خون پیشگام هستند، افزود: به همین منظور طرح خطرسنجی بیماری های قلبی در مازندران در حال انجام است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در طرح خطرسنجی، 3 بیماری سرطان سینه و سرطان دهانه رحم در زنان و سرطان روده بزرگ در مردان مورد تشخیص زود هنگام قرار می گیرد.

وی شناسایی و غربالگری بیماران مبتلا به دیابت، فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی و مراقبت و کنترل را اولین اقدام دانست و افزود: اصلاح تغذیه نامناسب، فعالیت بدنی ناکافی و مصرف دخانیات از اهمیت بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.