سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باید در حوزه Hpc یک نوع یکپارچگی بوجود آید

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: وزارت علوم با برنامه ریزی‌های که تاکنون داشته توانسته یک نوع یکپارچگی در این زمینه ایجاد کند.

وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با کنگره بین المللی Top Hpc که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: این کنگره یکی از کنگره‌های بزرگ در سطح بین المللی است و در حال حاضر ۲۴ دوره در اروپا برگزار و خوشبختانه امسال باهماهنگی صورت گرفته و با توسعه روابطی که داشته‌ایم این کنفرانس با هماهنگی میان ایران و ایتالیا برگزار شده است.
 
وی ادامه داد: این مساله نشان دهنده سطح علمی کشور و اهمیتی است که ما در حوزه‌های بخصوص میان‌رشته‌ایی داریم و در کجا قرار دارد را نشان می‌دهد.  
 
معاون پژوهشی وزارت علوم تصریح کرد: البته Hpc یکی از ابزارهای قدرتمند پیشرفت علم است  و اگر بخواهیم پیشرفت بالینی داشته باشیم باید تجهیزات پیشرفته و محاسباتی در اختیارمان باشد.
 
احمدی اضافه کرد: ما در کشورمان تجهیزات پراکنده‌ایی داریم البته وزارت علوم با برنامه ریزی‌های که تاکنون داشته توانسته یک نوع یکپارچگی در این زمینه ایجاد کند.
 
وی افزود: هدف ما این است که از صاحب نظران بین المللی استفاده و از مجموع توانمندی‌هایشان در زمینه‌های مختلف در کشور استفاده و بهره ببریم.
 
معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: یکی از اهداف وزارت علوم این است که شرکت‌های این حوزه هم بتواند در این زمینه فناوری‌هایشان را ارایه کنند و یکی از نکات مهم در این حوزه سیاستگذاری می‌باشد.
 
احمدی عنوان کرد: ما خوشبختانه در سطح علمی جایگاه خوبی داریم و باید تجهیزات را در این حوزه سرمایه گذاری کنیم.
 
معاون پژوهشی وزارت علوم یادآورشد: در واقع این نوع کنگره‌ها وظیفه ما را سنگین می‌کند و امیدواریم با این کنفرانس‌های پیشرفته بین المللی چهره و طراز کشور بالا رفته و بتوانیم با دانشگاه‌های داخل و دستگاه‌های فعال در این حوزه این کار را دنبال کنیم.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.