سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان ؛

برگزاری نشست خبری به مناسبت هفته سلامت در آبادان

نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته سلامت در آبادان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مقام مدیر مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد گفت: زمان رسیدن فوریتهای دانشکده علوم پزشکی آبادان بر بالین بیمار به طور میانگین در شهر ۴.۲ دقیقه و در جاده ای ۱۰.۹ دقیقه بوده که اگر با میانگین کشوری که در بخش شهری ۱۰.۲ دقیقه و در جاده ای ۲۴ دقیقه است مقایسه کنیم رقم قابل قبول و استانداردیست و ما در این باره از نرم کشوری پیشی گرفته ایم.
 
شهرام مقام امروز  افزود: سال گذشته حدود ۱۵ هزار ماموریت درون و برون شهری را به انجام رساندیم که حدود ۴۰ درصد از این ماموریت ها مربوط به تصادفات و حوادث ترافیکی بوده است.
 
وی در ادامه گفت: علاوه بر ماموریتهایی که جزء وظیفه ذاتی ما است، یکسری ماموریتها در قالب پوشش برنامه های مناسبتی، مسابقات ورزشی و سفرهای مسئولان عالیرتبه نیز داشتیم که همگی با موفقیت به انجام رسیده است.
 
مدیر مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری حضور میلیونی زائران اربعین حسینی در منطقه و راه اندازی درمانگاه سیار در منطقه شلمچه افزود: در اربعین سال گذشته حدود ۶۰ هزار نفر به این درمانگاه مراجعه کردند که مورد معاینه و درمان قرار گرفتند، در این درمانگاه چندین پزشک و پرستار به طور شبانه روزی به ویزیت رایگان مراجعان می پرداختند و داروهای مورد نیاز نیز به طور رایگان در اختیار زائران قرار می گرفت.
 
مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: با وجود حجم بالای کار در سال گذشته، تنها ۱۰ مورد شکایت داشتیم که طی بررسی های انجام شده به جز دو مورد، بقیه موارد بیشتر سوء تفاهم و عدم آگاهی به قوانین بوده و با دو مورد اشکال پیش آمده نیز به طور جدی برخورد کردیم.
 
وی توضیح داد: خوشبختانه انجام بازرسی ها و سرکشی ها از پایگاههای فوریت های پزشکی توسط اکیپ های بازرسی و اعلام کدهای سرکشی، ماموریت ها و زمان گرفته شده، سبب شده تا همکاران ما هوشیارتر و چابک تر عمل کنند تا ضمن کاهش آسیب ها، خدمات بهتر و بیشتری را به مردم ارائه کنند.
 
مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: سال گذشته ۴ پایگاه جدید اورژانس را راه اندازی کردیم که در این باره در کل کشور رتبه نخست را کسب کردیم.
 
وی با اشاره به تحویل گرفتن ۱۷ دستگاه آمبولانس که جزء مفاد تفاهمنامه منطقه آزاد اروند و وزارت بهداشت در سال گذشته بودند ، افزود: با پیگیری های مجدد رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ۱۰ دستگاه آمبولانس دیگر را نیز از طریق وزارت بهداشت جذب کردیم.
 
انتهای پیام/د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.