سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

انجام اولین عمل جراحی اندوسکوپی سینوس بینی در بافق

اولین عمل جراحی اندوسکوپی سینوس بینی در بافق انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ ️ماندگاری متخصص و جراحENT گوش وحلق وبینی گفت: بیماری سینوزیت مزمن، پولیپ بینی مزمن و التهابی، درگیر مخاط بینی و سینوس های اطراف بینی می باشد که علل ایجادکننده آن از قبیل آلرژی ها و عفونت های باکتریال ویروسی و آلودگی محیطی و صنعتی وغیره می باشد.

وی افزود: روش جراحی نوین سینوس، به روش آندوسکوپی بینی است که نیاز به برش های خارجی و جراحی وسیع را مرتفع کرده و طول مدت بهبودی بعد از عمل جراحی را بهبود بخشیده است.

ماندگاری گفت: اعمال جراحی پولیپ بینی و تومورهای داخل بینی و غدد چشم از طریق آندوسکوپی برای بیماران شهرستان بافق و حومه امکان پذیر شده است.

وی خاطر نشان کرد: درمان سینوزیت مزمن از طریق دارویی و جراحی انجام می شود و در مواردی که درمان دارویی جواب ندهد منجر به عمل جراحی برای بازکردن دهانه سینوس های بینی وخارج کردن التهاب و ترشحات و مخاط بیمار برای بازگرداندن عملکرد بینی و سینوس ها می باشیم.

 افشاری رئیس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان بافق یکی از مشکلات اتاق عمل بیمارستان را  نبود میکروسکوپ ENT جهت انجام عمل های پیشرفته گوش وحلق و بینی عنوان کرد و گفت: این مشکل باعث می شد بیماران به مرکز استان مراجعه نمایند که در این زمینه با پیگیری انجام شده و مساعدت مسئولین مجتمع فلات مرکزی ایران به ویژه مدیر عامل مجتمع  مرشدزاده این دستگاه به همراه لنزهای مورد نیازجهت راه اندازی آندوسکوپ ENT جهت بیمارستان خریداری و تحویل داده شد.

وی ادامه داد: با این اقدام، امکان این عمل جراحی توسط متخصص ENT در ببمارستان ولی عصر فراهم شده است.

در پایان پزشکان افشاری و ماندگاری از زحمات و پیگیری امام جمعه، فرماندار و همکاری صمیمانه مدیرعامل مجتمع فلات مرکزی، در امر خرید دستگاه مذکور تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.