سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تایمز: نباید شتابزده ماکرون را پیروز انتخابات فرانسه نامید

روزنامه تایمز در سرمقالۀ خود نوشت نباید شتابزده امانوئل ماکرون نامزد جناح میانه رو انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را پیروز نامید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه تایمز در مقاله ای که پایگاه الجزیره آن را ترجمه کرد، نوشت:اختلاف آرای ماکرون و لوپن اندک بود و لوپن شاید کمتر از حد توقعات، آرا به دست آورد ولی وزنه ای سنگین به شمار می آید. اوتوانست به همراه ژان لوک ملانشن نامزد جناح چپ افراطی بیش از 40 درصد آرا را به دست بیاورد که این امر بیانگر دست یابی لوپن و ملانشن به آرای بسیاری ازرای دهندگان است،رای دهندگانیکه گویا خواستار ایجاد تغییرات ریشه ای در روابط فرانسه با اتحادیه اروپا هستند.

تایمز افزود: هر چند برنامۀ اصلاحات اقتصادی ماکرون طرفداران زیادی دارد ولی ماکرون پایگاه و پشتوانه ای در مجلس ملی (پارلمان) ندارد مجلسی که انتخاباتش ژوئن آینده برگزار خواهد شد. ماکرون اگر رئیس جمهور شود، نیاز به کمک و همکاری نمایندگان برای اجرای بخش کوچکی از وعده هایش دارد و لوپن نیز اگر رئیس جمهور شود، با چنین مشکلی مواجه خواهد شد.

این روزنامه انگلیسی اعلام کرد ماکرون در چند روز آینده باید خود را مردی قوی نشان بدهد و سیاست هایش را به خوبی بررسی کرد. اواگر می خواهد که فرانسه عضو با نفوذ اتحادیه اروپا باشد، باید بیش از پیش به تشریح دیدگاه خود درباره نقش فرانسه در جهان بپردازد. لوپن نیز باید بگوید که تا چه حد برای اخراج فرانسه از عضویت اتحادیه اروپا جدی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.