سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره تعزیرات حکومتی زابل خبرداد

محکومیت میلیاردی قاچاقچی گردو در هیرمند

رئیس اداره تعزیرات حکومتی زابل از محکومیت میلیاردی قاچاقچی گردو در هیرمند خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، محمدحسین جهان آبادی در خصوص روند رسیدگی به پرونده قاچاق گردو گفت: مأمورین انتظامی مستقر در پاسگاه سفیدآبه درحین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل گردو مشکوک که در بازرسی از آن مقدار 10 تن و 740 کیلوگرم گردو به ظن قاچاق کشف و خودرو تا مرحله صدور و اجرای رأی توقیف شد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی زابل افزود: با تشکیل پرونده در شعبه ویژه تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی زابل، اقدامات مربوط به رسیدگی آغاز که متهم در دفاعیات خود اظهار داشت :که قصد انتقال گردوها بدون اخذ مدارک قانونی به استان خراسان رضوی را داشته که با هوشیاری ماموران انتظامی موفق به اقدام خود نشده است.

وی ادامه داد: برای بررسی پیرامون ایرانی و یا خارجی بودن کالاها نیز استعلام صورت گرفت که معاونت بهبود تولید گیاهی جهاد کشاورزی ورود گردوها را غیرقانونی و قاچاق اعلام داشته است.

جهان آبادی افزود: طبق قوانین و مقررات جاری و با توجه به استعلامات صورت گرفته شعبه تخلف را وارد دانست و متخلف را علاوه بر ضبط کالای مکشوفه به میزان 2 میلیارد و 400 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرذ.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ارزش کالای قاچاق بیش از یک میلیارد ریال بوده است مطابق با قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارزش ریالی خودروی حامل به میزان یک میلیارد و 600 میلیون ریال به جریمه افزوده و جمعاً متخلف به میزان 4 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی زابل در ادامه از صدور رأی قاچاق پارچه نیز خبر داد و در این خصوص گفت: ماموران گروهان مرزی هیرمند حین بازرسی خودروهای ورودی از خاک افغانستان به کشور به یک دستگاه تریلی مشکوک و در بازرسی از آن 2 هزار و 100 متر پارچه قاچاق کشف کردند.

جهان آبادی ادامه داد: شعبه رسیدگی کننده متخلف را علاوه بر ضبط پارچه ها به پرداخت ۱۲۰ میلیون ریال جریمه محکوم کرد.

وی افزود: عمده پرونده‌های قاچاق در حوزه سیستان با توجه به همجواری با کشور افغانستان می باشد و با مدیریت بهتر بازارچه های مرزی و توجه شهروندان و مسئولین به استفاده از ظرفیت این بازارچه ها می توان موجب کاهش قاچاق کالا شد.

انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.