سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

اختتامیه جشنواره قرآنی طهورا

دومین جشنواره قرآنی طهورا به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فاطمه قصاب‌زاده دبیر جشنواره قرآنی طهورا گفت: این جشنواره در بخش‌های شفاهی شامل حفظ سوره و قرائت ترتیل و تحقیق سوره مبارکه اسرا و بخش ادبی شامل ارائه شعر، داستان، نمایشنامه‌، فیلم‌نامه بر اساس محورهای جشنواره که برگرفته از آیات نورانی سوره اسرا است، اجرا شد.

 
وی ادامه داد: بخش پژوهشی نیز شامل ارائه مقاله و پایان‌نامه بر اساس محورهای جشنواره، بخش مجازی شامل طراحی وبلاگ، بخش هنری شامل ارائه آثار خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، گرافیک اعم از پوستر، آیه گرافی و تایپوگرافی، تکنیک اعم از کلاژ، دکوپاژ، مجسمه‌سازی، نماهنگ و کلیپ است.
 
دبیر جشنواره قرآنی طهورا تصریح کرد: از دیگر بخش‌های این جشنواره، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی تفسیر سوره اسرا روزهای دوشنبه هر هفته، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری نشست‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی، پخش و نقد فیلم و برگزاری نمایشگاه کتاب بود.
 
فاطمه قصاب‌زاده اظهار کرد: محورهای جشنواره همگی برگرفته از آیات سوره مبارکه اسرا است،‌ و از جمله محورهای این همایش شخصیت پیامبر(ص) و موضع‌گیری مشرکان در برابر وی و قرآن، معراج پیامبر(ص)، فساد بنی‌اسرائیل بر روی زمین، ارزش نیکی به والدین، پرهیز از اسراف، آزادی اراده و اختیار، عدم پیروی از مجهولات و عناد و لجاجت سبب دوری جستن از حق و حقیقت بودند.  

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.