سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار مشاور پیشین امنیت ملی از احتمال شکست روند دولت سازی در افغانستان

مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان هشدار می دهد که اگر استراتژی جامعه جهانی به ویژه امریکا در قبال افغانستان تغییر نکند، روند دولت سازی در افغانستان شکست خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رنگین دادفر اسپنتا، مشاور پیشین امنیت ملی می گوید که برخورد امریکا با گروه های تروریستی در افغانستان گزینشی است.

آقای اسپنتا تاکید کرد، تا زمانی که پایگاه های اصلی تروریزم در خاک پاکستان نابود نشود، مبارزه با هراس افگنی در افغانستان دشوار خواهد بود.

وی همچنان خاطر نشان ساخت که استفاده از مادر بمب ها در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار توسط ارتش امریکا، مانور نظامی این کشور در منطقه بوده است.

مشاور پیشین امنیت ملی بیان داشت که امریکا مادر بمب ها را به خاطر نابودی تروریستان داعشی استفاده نکرده بلکه استفاده از این بمب، پیامی به رقبای منطقوی امریکا بوده است.

گفتنی است که چندی پیش ارتش امریکا اعلام کرد که بزرگترین بمب غیراتمی خود را برای نابودی تروریستان داعشی در ننگرهار استفاده کرده است.

مقام های افغان نیز تایید کردند که این حمله با هماهنگی دولت افغانستان انجام شده است.

اما استفاده از این بمب، انتقادهایی را نیز به همراه داشت، حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور و شماری از نمایندگان مردم در شورای ملی استفاده از مادر بمب ها در ننگرهار را تعرض به حاکمیت ملی افغانستان خواندند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.