سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشتگی که یک وزیر را عزل کرد +عکس

یک شهروند عربستانی با ایجاد هشتگی در شبکه اجتماعی، اعتراض خود را به انتصاب‌های خانوادگی نشان داد؛ اعتراضی که پایان بدی برای یکی از وزرای سعودی داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دو روز پیش ملک سلمان پادشاه عربستان در اقدامی عجیب تعدادی از وزرا و مقامات دولتی این کشور را از سمت‌هایشان برکنار کرد. عجیب از این لحاظ که چنین اتفاقاتی کمتر در دولت سعودی رخ می‌دهد. یکی از وزرای عزل‌شده، خالد بن عبدالله العرج، وزیر خدمات اداری این کشور بود که دلیل عزل وی یک هشتگ بود. قضیه از این قرار بود که یک شهروند عربستانی به نام "سعد العوثی" هشتگی با عنوان "وزیر پسرش را استخدام می‌کند 21 هزار" ایجاد کرد و در توییتر به اشتراک گذاشت. دلیل کار او این بود که وزیر مذکور پسرش را بدون داشتن تحصیلات دانشگاهی در وزارتخانه خود استخدام کرده بود. جالب‌تر آنکه پسر وی حقوق بسیار زیادی می‌گرفت و مرتکب فساد مالی نیز شده بود.
 
 شهروند عربستانی پس از ایجاد هشتگ در کمیته ملی مبارزه با فساد نیز شکایتش را مطرح کرد. پس از بررسی‌های لازم از سوی کمیته مبارزه با فساد مالی مشخص شد که پسر وزیر، چند قرارداد غیرقانونی با وزارتخانه‌های دیگر منعقد کرده است. سروصدای زیادی که این هشتگ در توییتر به پا کرد به شکلی بود که به عزل وزیر منجر شد. در حکم عزل وی به اتهام سوءاستفاده از قدرت و نفوذ اشاره شده است. مسئولیت اصلی وزارت خدمات اداری در عربستان، نظارت بر امور اداری در وزارتخانه‌ها، منافع عمومی و دستگاه‌های دارای شخصیت حقوقی می‌باشد.
 
پادشاه عربستان تمام حقوق یک نخست‌وزیر را در عزل و نصب وزرا دارد. گفتنی است؛ هشتگ فوق در سال گذشته میلادی ایجاد شد و دو روز پیش به نتیجه رسید و باعث برکناری وزیر شد.
 
 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
اینجا هم اگه هشتگ بزنی میشی خائن و ضد انقلاب اونم به خاطر تولیدات نامرغوب