سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

هوای برخی شهرهای استان ایلام در وضعیت هشدار قرار گرفت

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: هوای شهرهای ایلام، ایوان، آبدانان، مهران و دهلران به علت ورود ریزگردها و گرد و غبار موجود در هوا، امروز در وضعیت هشدار قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،علی طاهر سارایی بیان کرد: بر اساس آخرین سنجش ذرات گرد غبار از ایستگاه های سنجش آلودگی هم اکنون میزان غلظت ریزگردها در هوای شهرهای مهران و دهلران سه برابر حد مجاز، ایوان و آبدانان 2 برابر حد مجاز و شهرستان ایلام یک برابر حد مجاز اعلام شده است.

وی با بیان اینکه این توده از طرف بیابان های کشور عراق وارد آسمان استان ایلام شده است، اظهارکرد: وضعیت ذرات معلق در هوای سایر شهرستان های استان در حال حاضر عادی گزارش شده و هوای این مناطق در شرایط سالم است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام افزود: وضعیت آلودگی در شهرستان های ایلام، ایوان و آبدانان روندی کاهشی داشته اما در شهرستان های مهران و دهلران روند افزایشی یا پایدار را نشان می دهد.

هوای استان ایلام سال گذشته 80 روز بخاطر ورود ریزگردها آلوده و ناسالم بود و این موضوع خسارت های بسیاری بر محیط زیست و سلامت مردم، درختان و حیوانات بر جای گذاشته است.

استان ایلام بیش از یک دهه است که با پدیده ریزگردهای عربی که از سمت کشورهای عراق، سوریه و عربستان وارد مرزهای کشور ما می شوند مواجه است و توده های ریزگردها در این سال های خسارت های زیادی را به استان وارد ساخته است. 

هشت ایستگاه سنجش میزان ذرات معلق در هوای استان ایلام را اندازه گیری و ثبت می کند.


انتهای پیام/ د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.