سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

گردنه عسل کشان بازگشایی شد

گردنه سخت گذر عسل کشان در شهرستان کوهرنگ بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ منوچهر سلمانزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: گردنه سخت گذر عسل کشان واقع در شهرستان کوهرنگ، امروز دوشنبه ۴ اردیبهشت ۹۶ بازگشایی شد.

وی افزود: عملیات بازگشایی این گردنه با تلاش دو گروه راهداری از سمت چلگرد و از سمت روستای سرآقاسید و با استفاده از تجهیزاتی از قبیل بولدوزر، گریدر و لودر، ۲۰ شبانه روز به طول انجامید.

سلمانزاده با بیان اینکه گردنه عسل کشان از ۱۱ آذرماه ۹۵ به دلیل بارش برف و کولاک مسدود بود اضافه کرد: طول مسیر برفگیر این گردنه ۲۵ کیلومتر می‌باشد که ارتفاع برف در آن به ۶ تا ۱۲ متر می‌رسید.

وی ادامه داد: با بازگشایی این گردنه پس از ۶ ماه، ارتباط یک هزار خانوار با حدود ۵ هزار نفر جمعیت با چلگرد مرکز کوهرنگ فراهم و خدمات رسانی به ۳ هزار نفر از عشایر کوچرو از استان خوزستان به این شهرستان نیز میسر شد.

سلمانزاده گفت: گردنه عسل کشان از مسیرهای سخت گذر دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ، هر سال با بارش اولین برف پاییزی به مدت حدود ۶ ماه مسدود می‌شود که در مدت بسته بودن محور، ارتباط این مناطق تن‌ها از طریق مسیرهای متصل به استان‌های لرستان و اصفهان امکانپذیر است.

شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در فاصله ۸۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.