سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

استخدام دهیاران در انتظار تصمیم مجلس

لایحه استخدامی و امنیت شغلی دهیاران دردست اقدام است و بزودی به مجلس ارائه خواهد شد در صورت تصویب دهیاران به صورت استخدامی در روستاها کار خود را ادامه خواهند داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، شهسواری مدیر کل امور روستایی استانداری کرمان در همایش دهیاران جنوب گفت : هر دهیاری که طرح قابل قبولی را ارایه کند وتوجیح اقتصادی داشته باشد برای این طرح مبلغ 500میلیون تومان به هر دهیاری تعلق می گیرد .

وی در مورد نحوه چگونگی دریافت این وام گفت : این وام بدون ضامن و با بهره کم فقط با ضامن چک دهیاری و سفته دراختیار دهیاران قرار می گیرد.

شهسواری افزود : همچنین برای سایر افراد بصورت آزاد که طرح اشتغالزایی پایدار در روستاها داشته باشند این وام تا مبلغ یک میلیارد تومان افزایش می یابد.

مدیر کل امور روستایی استانداری کرمان هدف از این طرحها را تحول روستا وجلو گیری از مهاجرت روستایئان به شهر دانست و بیان کرد : طرح های با اشتغالزایی پایدار و درآمد زایی موجب توسعه و تحول روستا ها خواهد شد .

شهسواری اظهار کرد : برای تحول روستاها در استان و تحقوق شعار سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نگاه استاندار کرمان به توسعه روستاها نگاه ویژه است و برنامه ریزی رو از روستا به شهر مبنای کار قرار داده اند .

وی افزود : به منظور تحقوق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در استان سند توسعه روستاها بزودی با همکاری دهیاری ها در دست تدوین و تهیه است و اطلاعات درست موجب توانمندی هاو طرح های اشتغالزایی در روستا خواهد شد .

شهسوار پور خاطر نشان کرد : در این خصوص با ۲۱معین در استان جهت توسعه و آبادانی تفاهم نامه همکاری به امضا رسیده و این معین ها کار خود را شروع کرده اند .

وی گفت : برنامه ریزی از روستا به شهر می تواند معرفی ظرفیت های روستا ها رو جهت توسعه و آبادانی رو فراهم کند و برنامه ریزی بایددرون روستا شروع شود که این همان اقتصاد مقاومتی محسوب می شود .

شهسوار پور دهیاران را مدیر ارشد روستا خواند و گفت : دهیاران باید طرح های اشتغال زایی پایدار و توانمندی های روستای خود را جهت تهیه سند تحول روستا ارئه کنندتا بتوانند از تسهیلات و فرصت فراهم شده را با کمک و مشورت معین های تعیین شده به نحوه خوب بهره برده و برای آبادانی و اشتغال روستای خود گام بردارند .

وی با اشاره به اینکه که 70درصد اشتغال روستایئان متکی به کشاورزی است بیان کرد : در این زمینه گروه های ارزیابی جهت شناسایی و اطلاعات روستاها انجام شده است و هیچ کاری بدون هماهنگی و برنامه ریزی انجام نمی شود و در کارهای کشاورزی هم جهت تولید بهتر باید و بسته بندی محصولات با کیفیت می تواند زمینه توسعه این بخش را فراهم کند .

مدیر کل امور روستایی استانداری کرمان تصریح کرد : قریب به ۳۲۰ روستاو معابر روستایی در استان آسفالت درسطح روستاها آسفالت گذاری انجام شده است که از این تعداد ۱۳۸روستا درجنوب استان و ۳۰ روستا در منوجان انجام می شود .

شهسوارپور گریزی به مالیات زد و گفت : 30 درصد مالیات برارزش افزوده استانی به دهیاری ها اختصاص یافته است که این رشد ۴درصدی را نصبت به گذشته نشان می دهد .

این مدیر ارشد روستایی استان در ادامه سخنان خود یک خبر خوش را به دهیاران داد و گفت : لایحه استخدامی و امنیت شغلی دهیاران دردست اقدام است و بزودی به مجلس ارئه خواهد شد در صورت تصویب دهیاران به صورت استخدامی در روستاها کار خود را ادامه خواهند داد.
انتهای پیام / ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.