سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

وجود 90 حلقه چاه آب نیمه عمیق غیرمجاز در دزفول

مدیر امور آب شمال غرب خوزستان ازوجود ۹۰ حلقه چاه غیرمجاز در دزفول خبرداد که اغلب آنها نیمه عمیق بوده و در باغات حفر شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛سید محمد سجادیان، مدیر امور آب شمال غرب خوزستان اظهار کرد: برداشت بی رویه آب از جمله معضلات موجود کشور است به گونه ای که در استان های فارس، همدان خراسان و برخی استان های دیگر وضعیت برداشت بی رویه آب بحرانی شده است.

وی، وضعیت برداشت آب در شمال غرب خوزستان را نامطلوب دانست و بیان داشت: بر هم خوردن اولیه رسوبات آبرفتی و نشست زمین، کم شدن دبی آب و خشک شدن رودخانه ها و از بین رفتن پوشش گیاهی، از جمله عواقب و اثرات منفی برداشت بی رویه آب از آب های زیرزمینی است.

مدیر امور آب شمال غرب خوزستان در ادامه گفت: با پیگیری های انجام شده ۳۰ حلقه چاه آب غیرمجاز کشاورزی در دزفول و اندیمشک پلمب شدند که تلاش می کنیم سایر چاه های غیرمجاز را نیز پلمب کنیم.

سجادیان تعداد چاه های خشکسالی دزفول را ۴۰۶ حلقه دانست و اظهار کرد: افزون بر این، ۶۴۰ چاه بهره برداری مجاز در دزفول وجود دارد. ضمن اینکه ۹۰ حلقه چاه غیرمجاز در دزفول هست که بیشتر آنها نیمه عمیق بوده و در باغات حفر شده اند.

وی افزود: امسال گشت آبی در دزفول اجرا می شود و درصدد هستیم با همکاری قضایی و نیروی انتظامی از تصرفات به حریم و بستر رودخانه دز جلوگیری کنیم.
 
انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.