سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

خودکفایی کامل شهرداری کرمان در تولید گل‌های فصلی

معاون خدمات شهری شهردار از خودکفایی کامل شهرداری در تولید گل های فصلی خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمد رضا محمد رضا خانی  معاون خدمات شهری شهرداری کرمان گفت: در راستای رسیدن به خودکفایی کامل در زمینه گل های فصلی و خارج از فصل و افزایش بهره وری محصول، روش تولید گل جعفری از نشاء به گلدانی تغییر پیدا کرده است.

وی با اشاره به کاهش سرعت کاشت و تلفات گل های فصلی در روش سابق تولید اظهار داشت: گل جعفری با بذر مناسب و در دو رنگ زرد و نارنجی در گلدان کاشت می شود.

وی  با بیان این که این اتفاق، برای اولین بار با روش هیدروپونیک (کشت بدون خاک)گل های اطلسی، جعفری و همیشه بهار صورت گرفت تصریح کرد: مزیت این کشت صرفه جویی در مصرف آب و رشد و نمو بهتر گل هاست.

وی با اشاره به صرفه اقتصادی این روش تولیدی گفت: این روش با یک چهارم قیمت خرید، صرفه اقتصادی نیز به همراه دارد.

محمد رضاخانی ماندگاری و عمر بیشتر گل های تولیدی مجموعه را از دیگر مزیت های روش جدید کاشت گیاهان فصلی عنوان و تاکید کرد: کاشت به روش علمی هیدروپونیک و استفاده از مواد آلی و الیاف باعث سازگاری گل ها با آب و هوای کرمان می شود.

وی با اشاره به حذف عملیات وجین و انتقال سریع و آسان گل‌های فصلی تولید شده به سطح گفت: با فرا رسیدن فصل کاشت گل‌های فصلی، بیش از دو هزار گل فصلی در منطقه یک و بوستان اکوپارک کاشته شد.

شایان ذکر است مجموعه تولیدات گل و گیاه شهرداری کرمان با کادری مجرب و متخصص و تولیدات متنوع نمونه های گیاهی، شهرداری کرمان را به خودکفایی در زمینه تولید گل های فصلی و غیرفصلی رسانده است.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.