سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جعل عنوان پليس در فضاى سايبر جرم است

جوان 21 ساله‌اى كه به منظور افزايش بازديد كننده عنوان پليس را جعل نموده بود، توسط پليس فتا شهرستان نيشابور شناسايى و دستگير شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ حسين بيات مختارى در تشريح اين خبر گفت: با رصد و پايش فضاى سايبرى توسط كارشناسان پليس فتا شهرستان، در يكى از شبكه‌هاى اجتماعى موبايل پايه به صفحه‌اى با عنوان "دريافت گزارشات مردمى به منظور كمك پليس به شهروندان "مواجه شده كه با بررسى‌هاى اوليه دريافتند، اين صفحه جعلى و عنوان پليس غصب شده‌است.
 
وی اضافه كرد: با بررسى‌هاى مقدماتى و تحقيقات به عمل آمده مجرم شناسايى و به پليس فتا شهرستان نيشابور منتقل شد.
 
فرمانده انتظامی شهرستان نيشابور گفت:متهم كه پسر 21 ساله داراى تحصيلات فوق ديپلم بوده و شغلى نداشت با ديدن شواهد اعتراف كرد، در مسابقه دوچرخه سوارى كه به تازگى در محله ما برگزار شد، شركت كردم و با گرفتن عكس با ماشين پليس‌ جو‌گير شدم و در يكى از شبكه‌هاى اجتماعى موبايل پايه با ايجاد صفحه‌اى به نام پليس و گذاشتن عكس خودم قصد افزايش تعداد بازديدكننده از صفحه‌ام را داشتم تا در بين دوستانم از تعداد مخاطب بيشترى برخوردار باشم.
 
سرهنگ مختارى در پايان به شهروندان هشدار داد: براساس ماده 555 قانون مجازات اسلامی هر کس بدون سمت رسمی یا اذن از طرف دولت خود را در مشاغل دولتی اعم از کشوری یا لشکری و انتظامی که از نظر قانون مربوط به او نبوده دخالت دهد یا معرفی کند به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد و چنان‌چه برای دخالت یا معرفی خود در مشاغل مزبور سندی جعل کرده باشد، مجازات جعل را نیز خواهد داشت.
 
شايان ذكر است پليس فتا از كليه كاربران مى‌خواهد درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت كرده و از آخرين رويدادها از جمله اخبار و حوادث سايبرى مطلع گردند.
 
منبع:پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
انتهای پیام/
برچسب ها: پلیس فتا ، جعل اسناد ، مجرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.