سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

61 شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات در شهرستان مهاباد

61 شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات در شهرستان مهاباد پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، معاون استاندار و فرماندار ویژه مهاباد گفت: 61 شعبه اخذ رای و 320 صندوق برای برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان پیش بینی شده است.

ایرج شجاعی افزود: از این تعداد شعبه اخذ رای 61 شعبه در شهر مهاباد و 99 شعبه روستایی در بخش مرکزی و خلیفان است.

وی اضافه کرد: درهر شعبه یک صندوق مختص انتخابات ریاست جمهوری و یک صندوق مختص انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا است.

شجاعی همچنین در خصوص تائید صلاحیت های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان مهاباد گفت: 99.5 درصد از 954 داوطلب ثبت نام کننده برای ورود به شوراهای اسلامی این شهرستان تائید صلاحیت شدند.

فرماندار مهاباد با اشاره به اینکه فهرست تائید صلاحیت شده های انتخابات شهر و روستای شهرستان مهاباد قطعی نشده است، افزود: تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 21 اردیبهشت آغاز می شود و داوطلبان باید تبلیغات های خود را در مکان های اعلام شده ویژه انتخابات شوراها انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به الکترونیکی برگزار شدن انتخابات شورای شهر مهاباد گفت: با توجه به اینکه تعداد اعضای شورای اسلامی شهر مهاباد 7 نفر است بر اساس اعلام وزارت کشور انتخابات شورای اسلامی شهر مهاباد الکترونیکی بوده اما برای انتخابات ریاست جمهوری مثل سایر نقاط کشور انتخابات با تعرفه رای بوده و شمارش دستی خواهد بود.

شجاعی همچنین با تاکید بر اهمیت انتخابات پیش رو اظهار کرد: باید همه به دنبال مشارکت گسترده مردم در انتخابات باشیم تا کسی که برگزیده می شود و انتخابات آینده دارای مشروعیت هر چه بیشتر باشد البته مردم همیشه با مشارکت بالا علاقمندی خود را به انقلاب و نظام نشان دادند. .

در انتخابات شوراهای شهرستان مهاباد 138 روستای حایز شرایط انتخابات شورای های اسلامی روستا و 2 شهر مهاباد و خلیفان است که در مجموع 442 عضو شورا در این شهرستان انتخاب خواهند شد.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا بر اساس اعلام شورای نگهبان همزمان با دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت سال آینده برگزار می شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.