سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیناروند خبر داد؛

توزیع فرآورده‌های ویژه متابولیک از طریق پست انجام می‌شود

رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: توزیع فرآورده‌های ویژه متابولیک از طریق پست موجب می‌شود تا این فرآورده‌ها به راحت‌ترین شکل ممکن در اختیار بیماران قرار گیرد.

رسول دیناروند در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: هر طرح عملیاتی برای توفیق نیازمند مساعدت و همکاری سایر بخش‌های تاثیر گذار است به عنوان مثال ساماندهی زنجیره تامین توزیع و عرضه فرآورده‌های ویژه متابولیک و شیر خشک‌های رژیمی که بعد از مطالعات و پایش‌های فراوان در مرحله اجرایی شدن قرار گرفته برای موفقیت نیازمند مساعدت بیماران، خانواده‌های بیماران، پزشکان، داروخانه‌ها، اداره پست و ... است.
 
وی ادامه داد: در کنار همه این موارد باید به نقش مدیران اجرایی وزارتخانه و مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اشاره کرد که مجموعه این عوامل نهایتا توفیق یک طرح را محقق می‌کند.
 
رئیس سازمان غذا و دارو افزود: ساماندهی زنجیره توزیع و عرضه فراورده‌های متابولیک و شیرخشک‌های رژیمی که مطالعات مقدماتی و فازهای عملیاتی از سال 93 آغاز شده بود در زمستان سال گذشته راه اندازی و فرآیند توزیع این فرآورده‌ها از طریق پست انجام خواهد شد.
 
دیناروند بیان کرد: توزیع فرآورده‌های ویژه متابولیک از طریق پست انجام می‌شود تا این فرآورده‌ها به راحت‌ترین شکل ممکن در اختیار بیماران قرار گیرد و فرآورده‌های آنان از طریق نسخه الکترونیک تامین شود.
 
وی تصریح کرد: اکنون بیش از 2 هزار و 500 بیمار متابولیک نیازمند این فرآورده‌های ویژه در کشور می‌باشند که اداره کل نظارت و فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های سازمان غذا  و دارو وظیفه ساماندهی و ارائه خدمات بر آنها را بر عهده دارد به طور کلی 22 گروه از بیماری‌های متابولیک در کشور مورد حمایت وزارت بهداشت قرار دارد و برای آنان فرآورده‌های ویژه متابولیک تهیه می‌شود.
 
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت بهداشت و درمان از زمان تشکیل دولت یازدهم تحقق دولت الکترونیک از طریق به کارگیری ایده‌های فناورانه در حوزه سلامت و نیازهای غذایی و دارویی مردم است.
 
دیناروند تاکید کرد: طراحی سامانه‌های از جنس حامی در راستای این سیاست‌گذاری کلان قابل تفسیر است اینکه مردم بدون نیاز به مراجعات غیر ضروری، وقت گیر و هزینه بر بتوانند نیازهای غذایی و دارویی خود را تامین کنند، پروژه تاثیرگذاری است که همه باید برای موفقیت آن تلاش کنیم.
 
وی یادآور شد: کار در سازمان ما شفاف شده است و مسئولان می‌توانند با اطمینان مجوزها را کنترل کنند و این موضوع به نفع ما، مردم و جایگاه بین المللی ما می‌باشد.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.