به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،محمدحسن اصولی صفار گفت: پرواز نجف - مشهد ۲۵ فروردین گذشته شرکت هواپیمایی زاگرس با ۱۴ ساعت تاخیر پرواز انجام شد.
وی به الزام این شرکت هواپیمایی بر پرداخت حقوق مسافران تاکید و بیان کرد: شرکت زاگرش نسبت به این امر و تعهدات خود در مورد پرداخت حقوق مسافران پرواز تاخیری نجف - مشهد به رغم دادن فرصت کافی از سوی مسافران تاکنون اقدام نکرده است.
بازپرس ویژه جرائم فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد ادامه داد: در این راستا و به دلیل عدم اجرای تعهدات، از امروز با صدور دستور قضائی خدمات فرودگاهی از شرکت زاگرس تا اطلاع ثانوی سلب می شود.
وی گفت: شرکتهای هواپیمایی در صورت تاخیر در پروازها باید پاسخگوی مسافران باشند و با اجرای منشور حقوق مسافران در پروازهای داخلی و کنوانسیونهای ورشو و توکیو در پروازهای خارجی نسبت به پرداخت خسارت مسافران اقدام کنند.
اصولی صفار افزود: در غیر این صورت با صدور دستور قضائی خدمات فرودگاهی از شرکتای متخلف تا زمان کسب رضایت مسافران سلب می شود.
وی ادامه داد: البته مسافران نیز به دلایل مختلف نظیر تاخیر در پروازها و یا عدم پاسخگویی از سوی شرکتهای مربوطه اجازه توقف در هواپیما را ندارند و طبق قانون ارتکاب چنین اقدامی از سوی مسافران جرم است و برابر قانون با آنها نیز برخورد خواهد شد.
فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد بعد از مهرآباد تهران پر رفت و آمدترین فرودگاه کشور است که بطور متوسط در ایام عادی تا ۱۸۰ پرواز و در شرایط پیک مسافری تا ۲۵۰ پرواز از آن انجام می شود.
انتهای پیام/