سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تنش‌های روسیه و آمریکا به آسمان آلاسکا کشیده شد

وزارت دفاع روسیه نقض حریم هوایی آمریکا از سوی جنگنده‌های این کشور را تکذیب کرد.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، وزارت دفاع روسیه نقض حریم هوایی آمریکا از سوی جنگنده‌هایش را تکذیب و اعلام کرد بمب افکن هایی که جنگنده های آمریکایی آن‌ها را نزدیک آلاسکا رهگیری کرده بودند، بر فراز آب های بین المللی قرار داشتند.

طبق اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، هواپیماهای نیروی هوایی روسیه به شکل منظم بر فراز آب های بین المللی، چه در منطقه قطب شمال، یا در اقیانوس اطلس، دریای سیاه و اقیانوس آرام باشد، پرواز می کنند.

وزارت دفاع روسیه در ادامه اعلام کرد پرواز جنگنده هایش با احترام کامل به قوانین بین المللی و بدون هرگونه نقض مرز کشورهای دیگر انجام می شود.

ارتش آمریکا روز جمعه اعلام کرده بود هواپیماهای نظامی روسی این هفته چهار بار به ساحل آلاسکا نزدیک شدند که دومرتبه از سوی جنگنده های آمریکایی مورد رهگیری قرار گرفتند.

طبق اعلام ارتش آمریکا آخرین دفعه این اتفاق در پایان روز پنجشنبه اتفاق افتاد و جنگنده هایی از نوع "اف-22 رپتور" و "اف- 18 هورنت"، دو بمب افکن روسی از نوع " توپولوف-95" را رهگیری کردند.

گفتنی است، لوری اودونلی، سخنگوی فرماندهی پدافند هوا فضای آمریکا اعلام کرد تمامی این حوادث در حریم هوایی بین المللی انجام می شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.