سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزش صادرات کالا از شهرستان خوی به ۴ میلیون دلار رسید

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی گفت: در سال گذشته صادراتی به ارزش چهار میلیون و ۵۶۶ هزار و ۳۴۴ دلار در شهرستان خوی انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ایرج مرندی با اظهار داشت: در سال 95 ضمن شناسایی افراد بی‌سواد شاغل در واحدهای تولیدی این شهرستان، کمیته توسعه عمران و سرمایه‌گذاری شهرستان خوی تشکیل شد.

وی افزود: از سوی دیگر کارخانجات نساجی خوی به عنوان واحد نمونه و پیشکسوت صنعتی و واحد نمونه در سطح کشور انتخاب شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته ۱۰ واحد تحقیق و توسعه در واحدهای تولیدی شهرستان خوی ایجاد شد.

وی تعداد کل جواز تاسیس در سال ۹۵ را ۷۱ فقره دانست و گفت: علاوه بر آن ۲۹ فقره نیز تمدید شد.

مرندی به آمار صادرات و واردات شهرستان خوی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت، صادراتی به ارزش چهار میلیون و ۵۶۶ هزار و ۳۴۴ دلار و وارداتی به ارزش ۱۳ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۱۱۱ انجام شد.

وی اهم کالاهای صادراتی را کیوی و هندوانه دانست و تصریح کرد: از سوی دیگر مهمترین کالای وارداتی نیز پوشاک، پارچه، پنل گچی، کفش و مصنوعات چوبی بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی با اشاره به عملکرد حوزه معدن این شهرستان گفت: در این زمینه کنترل مواد معدنی مستقر در سه راهی خوی و بازدید از عملیات احداث، خاکبرداری، زیر سازی و تسطیح راه دسترسی به معادن ایواوغلی – سیه باز در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در سال گذشته میزان حمل و انتقال ماده معدنی به میزان یک میلیون و ۲۶۳ هزار و هشت تن بوده است.

مرندی با اشاره به اینکه در سال گذشته وضعیت فعلی واحدهای معدنی این شهرستان مورد تحلیل قرار گرفت تصریح کرد: این تحلیل‌ها در رابطه با توسعه زیرساخت‌ها، افزایش نیروی انسانی، توسعه فناوری، توسعه خدمات و بازاریابی بوده است.

وی با تشریح عملکرد حوزه فرش در سال ۹۵ گفت: در سال گذشته کمیته فرش خوی برگزار و مقرر شد مسائل و مشکلات حوزه طراحی توسط هئیت مدیره انجمن طراحان و نقاشان مورد بحث قرار گرفته و راه حل‌های رفع مشکلات مطرح شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی بیان کرد: از سوی دیگر مقرر شد اتحادیه فرش دستباف خوی مبانی و مستندات قانونی مربوط به بیمه مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۸۸ و همچنین مستندات مربوط به ایجاد مجتمع‌های قالیبافی و روابط حاکم بین بافنده و کارفرما را به شکل موثر به تمامی تولیدکنندگان و مدیران کارگاه‌های قالیبافی شهرستان خوی اطلاع‌رسانی کند.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن مقرر شد که شورای فنی شهرستان خوی با بررسی و بازنگری دستورالعمل و تدوین بسته‌های پیشنهادی در خصوص کیفیت و نظارت بر مواد اولیه و همچنین در زمینه قراردادهای فی ما بین کارگر و کارفرما با نظرات و پیشنهادات تولیدکنندگان، بررسی‌ها و بازنگری‌های لازم در رابطه با تشکیل شورای فنی به نحو مطلوب انجام دهد.
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.